Krukas blokkeren

• Thread starter Thread starter PX_Driver
  • Start date Start date
P

PX_Driver

Guest
Hallo,
Ik wil m'n varioring verwijderen maar ik heb geen zuigerstop, zijner nog andere manieren om je krukas te blokkeren?
Grtz

Advertisement - register to remove this

Dennis.H said:
dat zal dan wel een Belgische manier zijn;):*

nog nooit van gehoord iig.
:rolleyes:

luchttol is het beste/gemakkelijkste natuurlijk, maar ook een hele inverstering.
Best haal je gewoon goed materiaal, het is een scootermotor waar je aan werkt, geen legohuis oid :P
Varioblokkeersleutel is volgens mij het beste om te gebruiken.

Heavyvicer said:
:rolleyes:

luchttol is het beste/gemakkelijkste natuurlijk, maar ook een hele inverstering.
Best haal je gewoon goed materiaal, het is een scootermotor waar je aan werkt, geen legohuis oid :P
Varioblokkeersleutel is volgens mij het beste om te gebruiken.
Hang ook wel een beetje af van wat je koopt.
Mijn compressor heb ik iets van 70€ betaald en luchttol rond de 50€.
Is natuurlijk geen professioneel materiaal, maar is perfect om even aan de scoot te werken.
Hoef je geen 20 sleutels voor vario, vliegwiel, koppelingshuis, mina, peugeot,.. ga zo maar door.

Kleine inverstering, maar je heb er ook wat voor terug.

**RoX** said:
zoals ze zeggen, goed gereedschap is het halve werk;)

daar sluit ik me bij aan..

je gaat tog niet voor zulke lage bedragen alles op het spel zetten..

Zuigerstop vind ik slecht... komt teveel druk op je krukas te staan met namen je bigendlager en naaldlagertje..

1 keer was mijn krukaslager kort erna kapot gegaan.. ik denk gewoon een gare blok bij de scooter gekregen ,sindsdien gebruik ik de zuigerstop alleen bij citta's etc..

ben gelijk naar de dealer gegaan voor blokkeerkransen afhankelijk van type scooter.

Back