Krijg je problemen als je een 172cc op een 50cc op A1 kenteken zonder constructie snelheid zet?

Huzz

020
Ik heb een zip frame liggen op A1 kenteken alleen is het nog 50cc op kenteken maar zonder constructie snelheid, dus vroeg ik me af of ik eventueel problemen zou kunnen krijgen als ik gewoon een 125/172/180cc eronder gooi.
 
Advertisement - register to remove this

Ok ... duidelijk
Maar ,,, op Motor Kenteken staat het kw vermeld ... Pk`s
Ik heb 2 Runners op Motor kenteken
1 op A1 kenteken ( 125 CC )
1 op A2 kenteken (180 CC )
NR 1 zit een 172 CC Cilinder op , dus deze is eigenlijk Illegaal , en overschrijd het Kw (pk`s ) wat op het kentekenbewijs staat
 
Ik heb een zip frame liggen op A1 kenteken alleen is het nog 50cc op kenteken maar zonder constructie snelheid, dus vroeg ik me af of ik eventueel problemen zou kunnen krijgen als ik gewoon een 125/172/180cc eronder gooi.
ja zodra ze je staande houden en je bloknr klopt niet met de papieren dan gaat ie mee voor technisch onderzoek, je zal er wel vanaf komen met een boete voor rijden zonder verzekering oid (aangezien je een 50cc hebt verzekerd en niet een 172).

als je pech hebt krijg je een boete voor rijden zonder rijbewijs en zal de rest door de officier van justitie of een rechter bepaald worden, kun je de herkomst van het blok niet aantonen ben je die waarschijnlijk ook kwijt en heb je kans op een boete of zaak voor heling.

172 kan sowieso niet op a1 vgs mij omdat a1 tot 125cc is? dus dat is al een probleem, je kan er wel gewoon een 125 onder zetten, keuringsafspraak maken bij het rdw voor een vermogens en kentekenwijziging en dan heb je de juiste bloknrs tenminste op papier, als je er dan een 172 onder zet zal je in ieder geval bij een normale controle niet zomaar door de mand vallen. (al ben je officieel niet verzekerd als er iets gebeurt)

mijn tip klap er een leuke 70 onder of maak er officieel een 125cc van incl keuren en al, scheelt je een hoop gezeur en boetes als je wel 1x gecontroleerd wordt, keuren is ook niet verschrikkelijk duur dus zeker de moeite waard.
 
Cilinderinhoud mag maximaal 10% afwijken volgens mij, daarna is het kenteken niet meer geldig.

Verder staat je bloktype geregistreerd (het C nummer bij Piaggio meestal) als die afwijkt is het ook automatisch WOK.
 
Snap geen bal van het verhaal.

Op je kentekenbewijs staat 50cc als cilinderinhoud maar je hebt een A1 kentekenplaat? Kentekenbewijs is toch bindend? Politie kijkt naar wat er op het kentekenbewijs staat, niet naar iets anders toch? Lijkt me sterk dat er geen max snelheid of vermogen geregistreerd staat op je kentekenbewijs. A1 mag max tot 11kW. Dan zou in principe een 125 of zelfs 172 eronder kunnen. Zolang hij maar onder die 11kW blijft.

Lijkt me sterk dan ze alles eraf slopen om te controleren hoeveel cc eronder zit. Ze kijken meestal naar vermogen tijdens controle op de rollerbank.
 
Back
Top