Joost@aerox said:tsjah, wanneer kan je iets voelen, ik kan daar zo niet ja of nee op zeggen eigenlijk.
DRAGSTAR said:klopt het ook dat als je zuiger aan 1 stukje beetje warte streep zit een ook in de cilinder dat ie daa rniet goed smeert en dat je dan op die plek in de zuiger een klein gaatje kan boren voor smering.
Dat is wel aan te raden ja, een cilinder honen om vervolgens weer met een oude gare zuiger te gaan rijden heeft weinig zin. Kan je hem net zo goed niet honen. Het heet overigens geen poetsen maar honenareaarea said:dus waneer ik hem bij jullie (3br ) laat `poetsen` moet er wel een nieuwe zuiger in ?
Bart@Sp said:als gaat honen ga je een maatje groter in zuiger, dat houd ook een keertje op
Mennooo said:maar wat houd dat poetsen nou precies in?
gewoon honen maar dan maar een heel klein stukje of is het een ander proces als honen?
Joost@aerox said:Afhankelijk van de schade ga je idd een zuigermaatje groter, lijkt me logisch dat een cilinder niet het eeuwige leven heeft, zeker niet als je hem beschadigd, dus wat wil je hier precies mee zeggen?
A-Bizar said:waar ie waarschijnlijk op doeld is het volgende...
de cilinder is 300 meter oud. Waarschijnlijk heeft ie dus gewoon een klein warm lopertje gehad. Die streepjes kan je imo beter weg schuren ( je cil word niet na een klein beetje schuren ovaal. ( die sreepjes heb je zo weg als ze niet te erg zijn ).
Dan kan je ook gewoon met je oude zuiger blijven rijden ( die ook pas 300 meter oud is ).