krasjes in cil

areaarea

area owner
ik had me cilinder(stage6 racing lc) onder me scooter gehangen en er ong 300 meter mee gereden toen was de slang van me koeling los gegaan en hier heb ik dnek 30 meter mee doorgerden voordat ik het doorhad.
nu heb ik me cil onder de scooter vandaan gehaald en nu blijken er krassen/groeven in te zitten ze zijn heel licht voelbaar nu vroeg ik me af of dit erg is en was het kost om het eventuleel te laten maken?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

klopt het ook dat als je zuiger aan 1 stukje beetje warte streep zit een ook in de cilinder dat ie daa rniet goed smeert en dat je dan op die plek in de zuiger een klein gaatje kan boren voor smering.
 
DRAGSTAR said:
klopt het ook dat als je zuiger aan 1 stukje beetje warte streep zit een ook in de cilinder dat ie daa rniet goed smeert en dat je dan op die plek in de zuiger een klein gaatje kan boren voor smering.

je bodoeld dat als er op de zuiger een zwrte straap zit dat hij op die plek niet goed smeert wat je kan verhelpen door een gaatje op die plek in de zuiger te boren?
 
areaarea said:
dus waneer ik hem bij jullie (3br ) laat `poetsen` moet er wel een nieuwe zuiger in ?
Dat is wel aan te raden ja, een cilinder honen om vervolgens weer met een oude gare zuiger te gaan rijden heeft weinig zin. Kan je hem net zo goed niet honen. Het heet overigens geen poetsen maar honen :P


Bart@Sp said:
als gaat honen ga je een maatje groter in zuiger, dat houd ook een keertje op ;)

Afhankelijk van de schade ga je idd een zuigermaatje groter, lijkt me logisch dat een cilinder niet het eeuwige leven heeft, zeker niet als je hem beschadigd, dus wat wil je hier precies mee zeggen?
 
gewoon het gat waar je doorheen kan kijken word iets groter, waardoor automatisch de krasjes ook weg gaan... (de taal van de leken :P)

Daarna is het "gat" groter geworden dus moet er een grotere zuiger in
 
Mennooo said:
maar wat houd dat poetsen nou precies in?
gewoon honen maar dan maar een heel klein stukje of is het een ander proces als honen?

Het haald gewoon een heel klein laagje er vanaf en maakt je cilinderwand weer in orde en ziet er dan weer als nieuw uit.
 
Joost@aerox said:
Afhankelijk van de schade ga je idd een zuigermaatje groter, lijkt me logisch dat een cilinder niet het eeuwige leven heeft, zeker niet als je hem beschadigd, dus wat wil je hier precies mee zeggen?

waar ie waarschijnlijk op doeld is het volgende...

de cilinder is 300 meter oud. Waarschijnlijk heeft ie dus gewoon een klein warm lopertje gehad. Die streepjes kan je imo beter weg schuren ( je cil word niet na een klein beetje schuren ovaal. ( die sreepjes heb je zo weg als ze niet te erg zijn ).
Dan kan je ook gewoon met je oude zuiger blijven rijden ( die ook pas 300 meter oud is ).

Als je deze cil nu al gaat honen ( of zeggen dat je ie m beter kan laten honen terwijl we nog geen pic gezien hebben ) , dan word het een duur grapje... terwijl het misschien helemaal niet nodig is.
En je weet zelf hoe hard nica is. Dus ff iets opschuren kan echt geen kwaad imo :)

Maar nogmaals de vraag aan de TS , heb je een foto van cil en zuiger?
Dan pas kunnen we zeggen of de cil gehoond moet worden/nieuwe zuiger ja of nee.
 
precies wat a-bizar zegt, doe niet moeilijk pak een digi camera neem wat foto's en plaats ze hier... denk er zelf maar over na.. hoe the fuck moeten wij vanaf hier weten/''ruiken'' hoe ernstig de cilinder beschadigt is ;)
 
A-Bizar said:
waar ie waarschijnlijk op doeld is het volgende...

de cilinder is 300 meter oud. Waarschijnlijk heeft ie dus gewoon een klein warm lopertje gehad. Die streepjes kan je imo beter weg schuren ( je cil word niet na een klein beetje schuren ovaal. ( die sreepjes heb je zo weg als ze niet te erg zijn ).
Dan kan je ook gewoon met je oude zuiger blijven rijden ( die ook pas 300 meter oud is ).

Dit gaat natuurlijk maar tot zekere hoogte op, je kan namelijk een cilinder ook licht honen. Of je krasjes er nou licht uit schuurt of uit hoont, maakt qua hoeveelheid materiaal die je weghaalt natuurlijk niet uit, plus dat je cil dan zowiezo rond is.
 
ik heb hem weer gemonteerd (zonder er echt wat aan te doen) en hij maakt opzich wel (veel) compressie en loopt goed (ben alleen nog bezig met afstellen enz.)
maar het kan toch verder geen kwaad om hier mee door te rijden?
 
Back
Top