Krakend geluid uit Carterbak?

Status
Not open for further replies.

ooZoo

Well-Known Member
Als ik volgas rij dan hoor ik niks maar zodra ik me gas los laat dan hoor ik een raar krakend geluid uit mijn carterbak komen. Wie weet wat het is? Dit geluid hoor ik ook als hij gewoon stil staat en aanstaat.

groetjess
 
Advertisement - register to remove this

Carterbak ? Maar goed , kan je koppeling zijn idd. Komt het aan de voorkant of aan de achterkant an je carter' bak ' vandaan ?
 
Ik heb dat ook!:?

Maar ik zat te denken aan me rollen ofzo die een beetje in de vario trillen?:)
 
Ik heb precies hetzelfde gehad.. Zijn waarschijnlijk je poulies die niet soepel terug schuiven.. Gwn ff nieuwe poulies erin of gwn een nieuwe koppeling erin zetten :p
 
Wat voor scooter heb je t over? Bij mina is t bekend dat t kickstartronsel nog wel eens kan ratelen. Misschien is dat het probleem
 
Ik heb precies hetzelfde gehad.. Zijn waarschijnlijk je poulies die niet soepel terug schuiven.. Gwn ff nieuwe poulies erin of gwn een nieuwe koppeling erin zetten :p

Niet zodra er iets raar geluid maakt alles nieuw erin zetten, hoe kunnen het de poelies zijn als hij stationair loopt?:X
 
Niet zodra er iets raar geluid maakt alles nieuw erin zetten, hoe kunnen het de poelies zijn als hij stationair loopt?:X

Omdat de poulies misschien ook ronddraaien?? De koppeling grijpt dan alleen niet aan.
Lijkt me overigens gewoon dat je kickstart rondsel gewoon rammelt.

Wat voor een geluid is het? probeer er eens achter te komen waar het geluid vanaf komt, van de voor of achterkant.
 
Omdat de poulies misschien ook ronddraaien?? De koppeling grijpt dan alleen niet aan.
Lijkt me overigens gewoon dat je kickstart rondsel gewoon rammelt.

Wat voor een geluid is het? probeer er eens achter te komen waar het geluid vanaf komt, van de voor of achterkant.

idd door er achter te komen waar het vandaan komt kunnen er dingen afgestreept worden en kan er makkelijker geholpen worden.:#
 
Rondsel is het denk ik niet, die hoor je ook écht goed als je gaat rijden, ook onder het rijden. Heb het probleem zelf ook, ben benieuwd naar de uitkomst. :)
 
Ik heb precies hetzelfde gehad.. Zijn waarschijnlijk je poulies die niet soepel terug schuiven.. Gwn ff nieuwe poulies erin of gwn een nieuwe koppeling erin zetten :p

poulies die niet soepel terug schuiven? als ie stationair draait?

misschien lagers bij vertanding? gewoon even loshalen en kijken of ergens speling opzit of dat je lagers hoort
 
poulies die niet soepel terug schuiven? als ie stationair draait?

misschien lagers bij vertanding? gewoon even loshalen en kijken of ergens speling opzit of dat je lagers hoort

Vertandingslagers als je stationair draait ? :+
 
Ik heb dus proberen te luisteren naar het geluid. Het geluid word vooral geproduceerd tijdens het rijden...Dit geluid lijkt uit de voorkant van me carter bak te komen..
Hopelijk is dit wat concreter..
 
ik denk dat het je kickstart rondsel is.
Start je scooter eens, haal dan je carterkap er af. Kijk of je het geluid dan nog hoort.
 
Zeer goed mogelijk idd, kickstart ronsel. Deed het bij mij ook niet puik meer. Maar gelukkig zijn die krengen niet zo duur, volgens mij rond de 12 euro.
 
Bedankt voor alle reacties. Toen ik inderdaad mijn carter deksel eraf haalde was het geluid weg. Zal dan inderdaad wel met me kick start ronsel te maken hebben. Nou even kopen dan maar!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top