This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Koud beter dan warm sr50

MarioBros

New Member
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn sr50 piaggio LC.

Setup:
-50cc std
-Malossi flip uitlaat
-Malossi multivar
-Malossi trekveren wit en drukveer wit
-Dellorto 17,5 sproeier 75.
-originele piaggio snaar
-automatische choke

Het probleem is dat hij koud als een beest wegrijdt en uiteindelijk een hoge top behaalt. Wanneer die warm is vertrekt hij slecht. Bij stoplicht wegrijden valt die net niet uit en moet je met gashendel spelen. Toeren worden hoorbaar minder en voelt gewoon minder lekker aan met rijden.


Wie weet wat er fout aan kan zijn?

!!Vertandinglagers zijn wel een klein beetje hoorbaar maar die vervang ik binnenkort.
 
Te kleine sproeier of onjuiste positie van de gasnaald.
Bedankt voor de reactie. De sproeier is denk ik eerder te groot. Door een monteur werdt kleiner aangeraden. Ik zal naar de gasnaald kijken.

Verder stottert hij ook niet en valt hij gewoon netjes terug in toeren. Het is echt met vertrekken dat moeilijk gaat en dat hij minder toeren draait vergeleken met koud.
 
Je hebt een automatische choke, die zorgt ervoor dat het mengsel rijker is bij een koude temperatuur.

Wanneer de choke gewoon goed functioneert heeft Tim denk ik gelijk qua sproeier of gasnaald clipje.

Bekijk eerst eens je bougie kleur.

Zorg dat deze na een stuk rijden mooi bruin is.

Als je sproeier dan goed is en het probleem heb je nog steeds clipje 1tje lager zetten. Dan word hij rijker. Succes
 
Bedankt voor de reactie. Ik heb om te proberen sproeier 80 erin gezet. Gasnaald op de tweede groefje van boven dus langer gemaakt en luchtschroef op 1,5 slag. Rijdt nu heerlijk alleen het kan echt nog beetje beter onderin maar echt klein beetje. Maar dat komt door de rollen denk ik. Of kan ik iets anders proberen in de carburateur gedeelte?
Post automatically merged:

Reden voor sproeier 80:

Ik heb vernomen dat ik een snelle uitlaat heb. Waarbij ik met sproeier 75 symptomen heb van een kleine sproeier. Geen kracht onderin, (blijkbaar) slecht terugvallen in toeren (gezegd door een vriend), en slecht stationair draaien en af willen slaan.


Symptomen van een te grote sproeier zijn bijvoorbeeld goed door trekken onderin. Maar geen gas kunnen geven door stotteren.

Ik ben van 75 naar 80 gegaan om dus in de buurt te komen van “het goed doortrekken onderin” maar om geen klachten te krijgen met vol gas. Vervolgens ietsjes minder benzine gegeven door de gasnaald op het tweede groefje van boven te zetten. En luchtschroef 1,5 slag open
 
Last edited:
Zou kunnen, maar is hij koud nu nog steeds beter dan warm? Want je kan natuurlijk blijven proberen met je sproeier, dat is ook eigenlijk de bedoeling.

En dan kan je altijd nog naar je rollen enzo kijken.
 
Zou kunnen, maar is hij koud nu nog steeds beter dan warm? Want je kan natuurlijk blijven proberen met je sproeier, dat is ook eigenlijk de bedoeling.

En dan kan je altijd nog naar je rollen enzo kijken.
Het is nu veel beter dan eerst. Bijna niet meer merkbaar. Alleen onderin kan ietjes beter. K zat te denken om te gasnaald op de middelste groefje te zetten en kijken of die dan beter draait. Want koud met choke aan vertrekt hij wel goed (minder lucht meer benzine) en koppeling grijpt niet raar aan. Wanneer die warm is lijkt het alsof die te laat aan grijp of soms beetje te vroeg.
Post automatically merged:

Post automatically merged:

Weet je zeker dat je toevallig niet en een ontstoorde bougie en een ontstoorde bougiedop gebruikt?
Tijdje terug is de oude bougiedop vervangen door een garage om er een te zetten met een resistor ofzo iets. Eerst moest er b9es bougie in en nu een br9es. Is dat wat je toevallig bedoelt?
 
De resistor is een weerstand die zorgt dat de stroom die door de bougie geen storingen veroorzaakt,
dit noemen ze een ontstoorde bougie of bougiedop.
De '' R '' in de naam van de bougie betekent dat deze ook een ingebouwde weerstand heeft.
Nu rijd je scooter eigenlijk met een dubbele weerstand in de bougie en bougiedop wat een te zwakke ontstekingvonk door laat.
Ik zou adviseren een bougie te proberen zonder een weerstand en dan eens kijken wat dat voor resultaat geeft,
of andersom een bougiedop zonder weerstand met de huidige ontstoorde bougie.