This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

kort/stom vraagje over olieslangetje

Status
Not open for further replies.

kristoff

Well-Known Member
na een hoop gezeiks heb ik mijn carb zogoed als aangesloten..alleen was het olieslangetje te kort.
nu heb ik er net een gehaald alleen zei de dealer "voor ge start, wat olie door dat slangetje laten lopen want anders.;eer de olie bij uw carburateur is, is het motorblok kapot" en ik zo gehaast als ik was "jaja" maar nu weet ik nog niks
bedoelde hij gewoon ff wat olie erdoor gieten en dan dat slangetje aansluiten ofzo?

Last edited:
ws bedoelt ie dat je ervoor moet zorgen dat je motor niet draait zonder olie... vrij logisch inprencipe, maar dat fabeltje van je motor die meteen in de soep loopt zal ook wel meevallen hoor

Ik zou wat olie bij je benzine doen, alles aansluiten en dan krijgt ie vanzelf weer olie via de carb. Zo weet je ook zeker dat ie niet stuk loopt.

ik heb olie bij mijn benzine gegooid..krijg dat ding gewoon niet aan

in je..ik ben de naam kwit dat ding waar die koelslangen opzitten he..als je dat deksel ervanaf draait zie je achteraan waar het slangetje opzat / op moet. daar zit een schroefje bij en als ik dat los draai komt er olie uit. maar van het moment dat ik het slangetje op dat aansluitinkje zet en er aan zuig ofzo, komt er niets uit van olie..
daarom wss ook dat ie niet start :?
ik ben een zenuwinzinking nabij, k ga hem morgen wegbrengen denk ik :?

Je bedoelt je olie pomp. Het woord pomp zegt het al, hij pompt. Dus als je eraan zuigt is het logisch dat ie niks geeft.

Dat je scooter niet loopt heeft denk een andere oorzaak, tenzij je tijdje zonder olie hebt gereden..

het oliepompje duwt de olie heel langzaam vooruit,
dus als het slangetje leeg is, doet hij er misschien wel een paar minuten over voordat hij alleen al het slangetje gevult heeft...
laat staan dat het bij de carbu aangekomen is..

tegen die tijd kan je cilider het al aardig benouwd gekregen hebben..

daarom als je het slangetje vol laat lopen, is hij al meteen bij de carbu..

nee ik heb niet zonder olie gereden (anders brande dat lampje ook wel he)

ik heb nu het slangetje ervanaf gehaald en heb wat olie bij de benzine gegooid.

hij deed net alsof hij wou starten, maar sloeg terug af. de dealer zei "ff kicken met bougie eruit, bougie erin en dan start dat ding wel" dus ik gekickt met bougie eruit (contact uit) en terug erin..niets. toen heb ik ook eens geprobeerd met bougie eruit (contact aan) en terug erin..niets.
ik dacht van zal wel te veel benzine krijgen, ff sproeier vervangen. ik draai dus mijn vlotter open en de benzine begon al te stromen..en bleef stromen..en bleef stromen!!!!
mijn tank is dus aan het leeglopen als ik durf die lijmklem van het slangetje af te halen.
wth is dit nu weer??

edit: gefixt.

Last edited:
Status
Not open for further replies.