Korsluiting na monteren achterlicht.

Csotranme

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb vandaag een TNT led achterlicht binnen gekregen voor mijn Aerox en wilde die gaan monteren. Allemaal leuk maar er zitten geen connectoren op...
Ik de oude eraf geknipt en de draadjes verbonden. zwart aan zwart, rood aan rood en geel aan geel.

Ik draai het contact aan en PATS!
Elec. start doet het niet meer en na het starten met de kickstart knipperen de knipperlichten erg snel en maken een raar geluid. Tevens klinkt de claxon ook niet helemaal goed. De tellers/lampjes en mn voorlicht doen het wel goed.

Ik heb de zekering na gekeken en die lijkt mij kapot. Het draadje dat erin zit is onderbroken.

Als ik het contact om draai doet niks het van het elektrische gedeelte. Als ik start dus wel maar niet goed.

Zou het verholpen moeten zijn met een nieuwe zekering of is er kans dat er nog meer beschadigd is en zo ja, wat dan?

Alvast bedankt!

Advertisement - register to remove this

ik heb zelf ook een led achterlicht met ingeboude knipperlichten..
ik heb ook alles afgeknipt maar wat ik gedaan heb is heb alles eerst met tape vast geplakt om te kijken of alles werkt en daarna pas gesoldeerd.. en je knipperlicht knippert zo snel omdat led veel minder stroom gebruikt dan normaale lampjes. daar is je spanningsregelaar niet voor gemaakt.. daar zijn speciaale regelaars voor die je er zo tussen kan klikken(al vind ik zelf dat t wel wat heeft zon snel knipperend knipperlicht) en die raare geluiden had ik ook , die kwamen bij mij uit mn alarm, bij de locale scooter winkel zijden ze dat ik het zwarte draatje moest doorknippen, maar aangezien er daarvan 4 waren heb ik mn alarm helemaal losgekoppelt en hij loopt nu als un zonnetje!
groet bas

Ik had hem ookal eerst vast getaped om het te proberen. Maar dat ging dus niet goed.

En ik heb hier alleen 10A zekeringen liggen. kan ik die erin stoppen?

probleem verholpen met de zekering. Ik heb even en 7,5A zekering gekocht en nu werkt het weer maar nu krijg ik mijn nieuwe achterlicht nog steeds niet werkend. Telkens als ik hem weer aansluit op de manier als ik hier onder beschreven heb brand de zekering door.

Het achterlicht heeft een zwarte, rode en gele draad.
En mijn Aerox heeft een zwarte, blauw/rode en een groen/gele draad.

Ik had de zwarte op de zwarte aangesloten. De rode op de blauw/rode en de gele op de groen/gele draad van mn aerox.

Als ik het zo aansluit en het contact om draai en de rem in knijp brand het achterlicht wel even maar gaat langzaam uit omdat de zekering dan kapot gaat.

Wat doe ik nu fout? Sluit ik de draden nou verkeerd aan of moet er nog iets van een transformatortje tussen?
Wie kan mij dit vertellen?

ik zou het niet doen

hoeveel ampere geeft je accu ?
5A geeft mijn accu maar dat probleem is al verholpen ;) . Er zit nu een 7,5A zekering in.

Het enige probleem is nu dat ik mijn achtelricht nog steeds niet werkend krijg.

ik weet dat de zwarte draad van mijn achterlicht massa is. Maar als ik die op de zwarte van mn aerox aansluit knalt de zekering er alsnog uit.
Is de zwarte draad van mn aerox niet de massa of doe ik wat anders verkeerd?

Back