Koppelingshuis pakt niet aan

Aerox SA14 2005

New Member
Hallo,

Ik heb een Yamaha SA14 2005
Setup:
70cc airsal
24mm caburateur
Yasuni carerra 10 terugloop
Polini vario 7 gram rollen
Polini 3g koppeling 107mm
Dmp koppelingshuis 107mm
Blauwe polini drukveer (34kg)
Blauwe polini trekveren (zaten al in koppeling)

Op een of andere manier grijpt de koppeling het koppelingshuis niet aan met gasgeven. In eerste instantie dacht ik dat de koppeling kapot was omdat de schoentjes heel zwaar gingen (zonder veren erin). Vandaag een nieuwe koppeling en koppelingshuis opgezet beide 107mm en nog steeds hetzelfde probleem.
Heb de scooter aangekickt, carter erweer afgehaald en zag dat de alles het gewoon deed. Tandjes van de as zijn ook niet versleten want als ik aan het koppelingshuis draai, draait het achterwiel ook.

Verschillende drukveren/trekveren geprobeerd maar er schijnt niks te veranderen. Scooter maakt heel veel toeren en grijpt pas na 5 seconden volgas geven aan. Vervolgens komt ie amper weg en gaat ie niet harder als 15km/pu.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Weet je zeker dat bij het weg rijden de segmenten wel in het huis komen.. En als ze dat doen deze niet in het koppelinghuis gaat slippen.

Bij zo`n setup had ik wel wat anders verwacht dan een dmp koppelingshuis. Kan je nog beter een van motoforce kopen, die zijn kwalitatief stuk beter.
 
Weet je zeker dat bij het weg rijden de segmenten wel in het huis komen.. En als ze dat doen deze niet in het koppelinghuis gaat slippen.

Bij zo`n setup had ik wel wat anders verwacht dan een dmp koppelingshuis. Kan je nog beter een van motoforce kopen, die zijn kwalitatief stuk beter.
Uiteindelijk komen ze er wel, als ik het achterwiel van de grond haal en ik geef dan gas dan pakt ie m iets sneller aan (nog steeds te traag) en trekt ie m heel apart door richting de top. Totaal niet vloeiend. Dit zou dan in de afstelling moeten zitten lijkt mij.

Wat ik ook apart vind is; als iemand erop zit, gaat ie niet harder als 15, maar als je m optilt wel.

Misschien dat de veren nog steeds te strak zijn maar normaliter zou mijn setup dat moeten kunnen hebben.

Ik ga morgen iets zwakkere trekveren/drukveer monteren en uittesten maar ben er bang voor.

In de tussentijd is elk idee welkom.
 
Krijg je bij het weg rijden niet ineens een schok bij weg rijden?

Maar als die al snel (snel bedoel ik als die direct begint te rijden)traag weg rijd zijn ze te licht.. Koppeling moet dan wel meer toeren maken om beter weg te komen.
 
Weet je zeker dat bij het weg rijden de segmenten wel in het huis komen.. En als ze dat doen deze niet in het koppelinghuis gaat slippen.

Bij zo`n setup had ik wel wat anders verwacht dan een dmp koppelingshuis. Kan je nog beter een van motoforce kopen, die zijn kwalitatief stuk beter.
Uiteindelijk komen ze er wel, als ik het achterwiel van de grond haal en ik geef dan gas dan pakt ie m iets sneller aan (nog steeds te traag) en trekt ie m heel apart door richting de top. Totaal niet vloeiend. Dit zou dan in de afstelling moeten zitten lijkt mij. Wat ik ook apart vind is; als iemand erop zit, gaat ie niet harder als 15, maar als je m optilt wel.

Misschien dat de veren nog steeds te strak zijn maar normaliter zou mijn setup dat moeten kunnen hebben.

Ik ga morgen iets zwakkere trekveren/drukveer monteren en uittesten maar ben er bang voor.

In de tussentijd is elk idee welkom.
Krijg je bij het weg rijden niet ineens een schok bij weg rijden?

Maar als die al snel (snel bedoel ik als die direct begint te rijden)traag weg rijd zijn ze te licht.. Koppeling moet dan wel meer toeren maken om beter weg te komen.

Hij rijd pas na 3 sec volgas geven ofzo, dan trekt hij heel traag op, echt inmens sloom, en dan hapert die een beetje. dan wil die wel, dan wil die weer niet en uiteindelijk gaat ie gwn stapvoets. Net of hij elke keer iets door schiet waardoor die niet op gang kan komen. Maar dit kunnen de koppeling(huis) niet zijn deze zijn gloednieuw. Miss de v-snaar dan? Maar deze zag er wel gewoon goed uit.
 
trekveren zijn dan te slap.. Sterkere nodig. + dat de koppeling geen grip op het huis heeft.

Binnenkant van het koppelingshuis kan te glad zijn.

Maar de koppeling kan ook gaan slippen als je er te veel vermogen erop gooit als de koppeling te laag aangrijpt.

Vermogen moet dan ergens na toe en gaat dan slippen.
 
trekveren zijn dan te slap.. Sterkere nodig. + dat de koppeling geen grip op het huis heeft.

Binnenkant van het koppelingshuis kan te glad zijn.

Maar de koppeling kan ook gaan slippen als je er te veel vermogen erop gooit als de koppeling te laag aangrijpt.

Vermogen moet dan ergens na toe en gaat dan slippen.
Sterkere trekveren en binnenkant koppelingshuis iets opschuren dus?

Ik had juist het idee dat deze te sterk waren. Zal het morgen eens een kans geven en dan update ik hier wel.
 
Sterkere trekveren en binnenkant koppelingshuis iets opschuren dus?

Ik had juist het idee dat deze te sterk waren. Zal het morgen eens een kans geven en dan update ik hier wel.
Zou een ander koppelings huis nemen.. 15 euro breekt denk ik ook de bank niet met zo`n setup. Het hoeft geen spectaculair ding te zijn als van stage 6 ofzo..

Standaard malossi zonder wing zal ook wel lukken of een genoemde motoforce.

DMP onderdelen ben ik zelf niet zo`n fan van.. Het is goed als het via door handel ergens gemaakt word voor DMP..

Maar als het van zich zelf komt is het vaak gewoon troep.

Het zou mij niet verbazen dat het merk ooit op de markt is gekomen omdat er veel geld in te verdienen valt in troep onderdelen.

Omdat ze weten dat consument dingen liever voor weinig of nop willen hebben.. Maar stoten dan hun grote teen tegen de muur.. Met het probleem dat ze waarschijnlijk in de zelfde shop nog iets beters kopen dat het probleem waarschijnlijk wel op lost. Maar ondertussen dubbel zoveel kosten gemaakt hebben..
 
´ Wat ik ook apart vind is; als iemand erop zit, gaat ie niet harder als 15, maar als je m optilt wel. ´
Hoe heb je de snelheid gemeten als je de scooter op tilde?

Gewoon zwaardere trekveren en een nog zwaardere drukveer monteren ,
dan heb je wat te doen.
( Neem dat advies maar niet aan en ga er dwars tegen in en monteer lichtere trekveren )
De normale airsal 70cc is geen midtoerige cilinder maar meer een laagtoerige cilinder .
 
´ Wat ik ook apart vind is; als iemand erop zit, gaat ie niet harder als 15, maar als je m optilt wel. ´
Hoe heb je de snelheid gemeten als je de scooter op tilde?

Gewoon zwaardere trekveren en een nog zwaardere drukveer monteren ,
dan heb je wat te doen.
( Neem dat advies maar niet aan en ga er dwars tegen in en monteer lichtere trekveren )
De normale airsal 70cc is geen midtoerige cilinder maar meer een laagtoerige cilinder .
Inschatting hoe snel de band draait.
Wat is het nu dan zwaardere of lichtere veren?
 
Inschatting hoe snel de band draait.
Wat is het nu dan zwaardere of lichtere veren?
Lichtere trekveren, want die hebben nu moeite met aan grijpen omdat ze gemaakt zijn om met meer toeren dan je setup kan leveren op te trekken.
Ik werk meestal met Malossi en van kleuren in Polini heb ik weinig verstand,
maar duidelijk is dat de trekveren in ieder geval te sterk zijn hoor ik uit je verhaal.
Je kunt de Polini 3G ook met met de boutjes lichter in stellen.

Edit: ik lees net dat de 3G standaard word geleverd met de strakste trekveren ,
dat verklaart nog meer.
 
Lichtere trekveren, want die hebben nu moeite met aan grijpen omdat ze gemaakt zijn om met meer toeren dan je setup kan leveren op te trekken.
Ik werk meestal met Malossi en van kleuren in Polini heb ik weinig verstand,
maar duidelijk is dat de trekveren in ieder geval te sterk zijn hoor ik uit je verhaal.
Je kunt de Polini 3G ook met met de boutjes lichter in stellen.

Edit: ik lees net dat de 3G standaard word geleverd met de strakste trekveren ,
dat verklaart nog meer.
Gaan het zien.
Bedankt voor de input.
 
Heb je de inlaat al gecheckt? Ik heb met mn runner t zelfde probleem gehad, lag aan de inlaat. 1 membraam plaatje stond een beetje open, dat in combinatie met een carb die wat valse lucht leek te trekken. Heb de hele inlaat vervangen en reed als herboren!
 
Krijg m maar niet afgesteld. Zowat elke veren combinatie wel geprobeerd.

Zou dan toch in de inlaat ofzo moeten zitten. Misschien Valse lucht? Hij hangt ook wel een beetje hoog in de toeren en dan zakt ie ineens en loopt ie stationair.
Zo maar even het membraan controleren en de de "deo-truc" uitvoeren.

Iemand nog meer ideeën wat het anders kan zijn?
 
24mm is ook totaal nutteloos op deze setup. En ik zou ff dat DMP koppelingshuis nameten. DMP staat niet bepaald bekend om hun goeie of maatvaste producten dus kan makkelijk groter.dan 107mm zijn.
 
Back
Top