Uiteindelijk komen ze er wel, als ik het achterwiel van de grond haal en ik geef dan gas dan pakt ie m iets sneller aan (nog steeds te traag) en trekt ie m heel apart door richting de top. Totaal niet vloeiend. Dit zou dan in de afstelling moeten zitten lijkt mij.Weet je zeker dat bij het weg rijden de segmenten wel in het huis komen.. En als ze dat doen deze niet in het koppelinghuis gaat slippen.
Bij zo`n setup had ik wel wat anders verwacht dan een dmp koppelingshuis. Kan je nog beter een van motoforce kopen, die zijn kwalitatief stuk beter.
Uiteindelijk komen ze er wel, als ik het achterwiel van de grond haal en ik geef dan gas dan pakt ie m iets sneller aan (nog steeds te traag) en trekt ie m heel apart door richting de top. Totaal niet vloeiend. Dit zou dan in de afstelling moeten zitten lijkt mij. Wat ik ook apart vind is; als iemand erop zit, gaat ie niet harder als 15, maar als je m optilt wel.Weet je zeker dat bij het weg rijden de segmenten wel in het huis komen.. En als ze dat doen deze niet in het koppelinghuis gaat slippen.
Bij zo`n setup had ik wel wat anders verwacht dan een dmp koppelingshuis. Kan je nog beter een van motoforce kopen, die zijn kwalitatief stuk beter.
Krijg je bij het weg rijden niet ineens een schok bij weg rijden?
Maar als die al snel (snel bedoel ik als die direct begint te rijden)traag weg rijd zijn ze te licht.. Koppeling moet dan wel meer toeren maken om beter weg te komen.
Sterkere trekveren en binnenkant koppelingshuis iets opschuren dus?trekveren zijn dan te slap.. Sterkere nodig. + dat de koppeling geen grip op het huis heeft.
Binnenkant van het koppelingshuis kan te glad zijn.
Maar de koppeling kan ook gaan slippen als je er te veel vermogen erop gooit als de koppeling te laag aangrijpt.
Vermogen moet dan ergens na toe en gaat dan slippen.
Zou een ander koppelings huis nemen.. 15 euro breekt denk ik ook de bank niet met zo`n setup. Het hoeft geen spectaculair ding te zijn als van stage 6 ofzo..Sterkere trekveren en binnenkant koppelingshuis iets opschuren dus?
Ik had juist het idee dat deze te sterk waren. Zal het morgen eens een kans geven en dan update ik hier wel.
Inschatting hoe snel de band draait.´ Wat ik ook apart vind is; als iemand erop zit, gaat ie niet harder als 15, maar als je m optilt wel. ´
Hoe heb je de snelheid gemeten als je de scooter op tilde?
Gewoon zwaardere trekveren en een nog zwaardere drukveer monteren ,
dan heb je wat te doen.
( Neem dat advies maar niet aan en ga er dwars tegen in en monteer lichtere trekveren )
De normale airsal 70cc is geen midtoerige cilinder maar meer een laagtoerige cilinder .
Lichtere trekveren, want die hebben nu moeite met aan grijpen omdat ze gemaakt zijn om met meer toeren dan je setup kan leveren op te trekken.Inschatting hoe snel de band draait.
Wat is het nu dan zwaardere of lichtere veren?
Gaan het zien.Lichtere trekveren, want die hebben nu moeite met aan grijpen omdat ze gemaakt zijn om met meer toeren dan je setup kan leveren op te trekken.
Ik werk meestal met Malossi en van kleuren in Polini heb ik weinig verstand,
maar duidelijk is dat de trekveren in ieder geval te sterk zijn hoor ik uit je verhaal.
Je kunt de Polini 3G ook met met de boutjes lichter in stellen.
Edit: ik lees net dat de 3G standaard word geleverd met de strakste trekveren ,
dat verklaart nog meer.