Koppeling loopt aan @ koppelingshuis (spoed)

[5th]Tom.

[5th]Rambo.
Yo,
Ik ben nu al dagen aan het ouwehoeren met me koppeling e.d.
Wat ik ook doe, de koppeling blijft aanlopen op me koppelingshuis.
Ik heb overrange poulies, een deltaclutch en een adige koppelingshuis.
Nu weet ik dat je er shimmetjes tussen duwen moet.
Maar dan moet ik echt belachelijk veel milimeter aan shimmetjes ertussen duwen en zodra ie niet meer aanloopt, komt er een ratelend geluid weg en past muh carterdeksel niet meer.
Ik heb het zooitje al tig keer opnieuw in elkaar gezet.
Het originele koppelingshuis geprobeerd.
Hoe los ik dit op ? :'( , want anders kan ik zonder scooter naar best :|
bvd, Tom

/edit: Overigens heb ik met twins aan de telefoon gezeten, en die zeggen dat je er hoogstens 2mm aan shimmetjes tussen duwen moet en ze nog nooit van het probleem gehoord hebben dat de carterdeksel dan niet meer past :?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je wel dat dingetje wat bij de overrange zit gemonteerd, om je koppelingshuis goed te laten passen. Is een zwart ding wat precies over je as schuift...

//edit: die hoort dus tussen de pulley en kop. huis ;)
 
Last edited:
IK heb niet het bijgeleverde vullringetje, maar gewoon andere ringetjes die ook precies over de as passen van 0.5mm dik.
En daar heb ik dus mee lopen ouwehoeren, maar zodra de koppeling niet meer aanloopt @ koppelingshuis, komt er een ratelend geluid vandaan en past me carterdeksel niet meer.


/edit; dat ratelend geluid zou dat van de vertanding weg kunnen komen?
en gebeurt het vaker bij mina dat de carterdeksel aangepast moet
worden?
 
Tom je meet de afstand van stnd. Poelies, zeg maar de 'diepte' en daarna die van je overrange en dan kijk je wat het verschil is volgens mij 3mm oid. ff ringetje ertussen en klaar :)
 
jah, had ik en dan liep ie idd niet aan, maar kwam er wel ergens een ratelend geluid weg.
Nu zou dit best van de vertanding af kunnen komen, en dat zou ik dan eerst niet horen omdat de scooter niet vooruit te krijgen is.
PLUS, dat ik dan me carterkap aanpassen moet.
En twins me verzekerde dat dit nooit hoeft :?
 
Wat voor deksel heb je ? Orgineel of die top performance? Ik heb de top performance carter deksel en die hoefde ik nie aan te passen . Ik heb ook een malossi overrange met een adige koppelingshuis. En dat geratel kan inderdaad van je vertanding afkomen .
 
totale dikte weet ik zo niet , zal 1,5 a 2 mm zijn , ik heb op de ingaande as ook nog een ring (zit denk ik std bij overrange) die de poulies wat verder naar buiten haalt.

de overbrengingsdeksel is bij mij volledig std en loopt ook niet aan..
 
hey :) Ik heb met evo poulies een shim onder het lagertje (niet onder dat naaldlagertje maar onder die andere zodat de poulies iets naar buiten komen). Verder is het vertandingsdeksel aangepast en het blok natuurlijk: Er zit een shim tussen het koppelinghuis (malossi) en het lagertje in de poulies.
Ik rij btw met hebo koppeling. Anders moet je het in je poulies /koppeling zoeken kijk die nog effe na of dat allemaal goed zit anders kan het zijn dat de koppeling te ver naar buiten staat. veel susces er mee iig :) michiel
 
sleept hij ook niet aan dan in de vertandingsdeksel ??
meschien als je daar nou een paar ringentjes tussen doet dan je overrange er op en dan weer ringetje en dan koppelingshuis meschien dat dat werkt
 
probeer nou maar eens gewoon 3 ringetjes ertussen:p, heb ik ook. als ik ze weglaat loopt het koppelingshuis ook over de koppeling en met die 3 ertussen heb je nergens last meer van;)
 
Back
Top