Koppeling gaat niet strak genoeg

killer1

Wallaroo tuning
Ik heb nu een nieuwe vsnaar gemonteerd, maar nu pakt men koppeling veel te vroeg, het gaat dus over een hebo verstelbare koppeling, vroeger zaten er de blauwe veertjes in op ongeveer middelste stand en pakt hij op op ongeveer een 6-7000 toeren(schatting) nu heb ik al de rode erin steken op strakste stand en hij grijpt nog aan op 3-4000 toeren, ik heb ook al verschillende drukveren en rollen geprobeert maar dat maakt totaal niets uit, zijn er nog strakkere veertjes dan de rode van hebo?
Bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Drukveer maakt niet uit voor het aangrijppunt van de koppeling, een (te) lichte drukveer zal alleen de vsnaar al naar beneden drukken, zonder dat de koppeling aangrijpt.

Koppeling allerstrakste veren in doen die je kan vinden en op de hoogste voorspanning zetten.
 
Dus die problemen zijn pas begonnen met de nieuwe snaar?
Kan het dan niet zijn dat de snaar te breed is waardoor hij vooraan hoger begint, dus dat hij te laag in toeren zit vooraan en dus onder z'n powerband?

zeg maar als ik uit m'n nek zit te *** want ik probeer zelf de werking van vario/drukveer/koppeling te begrijpen.
 
Folkert@MinaRally said:
Drukveer maakt niet uit voor het aangrijppunt van de koppeling, een (te) lichte drukveer zal alleen de vsnaar al naar beneden drukken, zonder dat de koppeling aangrijpt.

Koppeling allerstrakste veren in doen die je kan vinden en op de hoogste voorspanning zetten.

En dan wou je zeggen dat je et hardste optrekt:| dan kom je dus gewoon niet meer van je plaats
 
De snaar is idd 1mm breder, maar hij ligt volledig onderaan de vario zoals men vorige snaar, hij trekt nu veel beter en de top is beter, enkel een kleine dip in het begin omdat de koppeling dus te vroeg aangrijpt...
 
Back
Top