Koppakking van pakkingpapier maken:Minarelli AC

RubenT

Well-Known Member
Aangezien m'n alu koppakking lek is zou ik deze willen vervangen door een van pakkingpapier. De rede waarom ik niet even een alu ga halen is omdat ik hier hopen pakkingpapier heb en niet graag voor elk ditje of datje naar de scootershop loop.

Nu zit ik met de vraag of dit wel een goed idee is met pakkingpapier op een AC blok?
Alle cilindersetjes voor een AC die ik vind is met een alu pakking. De enige rede die ik kan bedenken is voor de warmte, dat pakkingpapier daar niet tegen kan?!?

Bij LC cilinder gebruiken ze dit nochtans wel vandaar bovenstaande redenering van de warmte.

Iemand hier een gestaafde mening/bevinding over?

Alvast bedankt.

Advertisement - register to remove this

ik zou gewoon een alu pakking gaan halen dat kost mss 3euro ze pakken geen papier omdat je dat toch kapot blaast met de compressie en het brand op

Koop dan een koperen koppakking, die kun je na demontage d.m.v. verhitten en daarna weer snel laten afkoelen (onder de kraan houden totdat het kamertemp is) keer op keer gebruiken.
Na demontage is de koppakking namelijk "hard" geworden, doordat deze samengeperst is geweest tussen de cilinder en cilinderkop. Door het te verhitten en daarna snel te laten afkoelen, laat je het materiaal "schrikken". Het koper krijgt dan zijn originele eigenschappen weer terug en is dus "zacht" geworden. Dit is het ideale aan een koperen koppakking...
Zo deed ik het vroeger altijd toen ik nog met AC rondtufte...

gr Wout

haal maar gewoon een goeie pakking, bespaart je een hoop gedoe..

en bij LC word ook geen "papieren" pakking gebruikt...

Back