Koppakking lekkage-vrij bevestigen. Hoe?

ED1973

Well-Known Member
Wat is de beste manier om een koppakking van een watergekoelde cilinder te bevestigen om lekkage te voorkomen? Sommigen gebruiken silicoon, anderen vet en anderen..? Ik doe/deed het met high temp silicoon, maar af en toe kreeg ik toch een lekkage waarbij al mn koelvloeistof weglekte in mn cilinder.
Advies graag, over hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Advertisement - register to remove this

Kit is voor kneuzen en beunhazen. Op een oring hoort GEEN kit. Juist daardoor gaat ie lekken. Je kan hoogstens een beetje teflon of siliconenvet erop smeren dat ie goed in de groef blijft plakken. Lekt ie daarna nog dan mankeert er iets aan je pasvlakken.

Bedankt voor het zo gauw reageren!
Zal het dan proberen zonder kit. Soms kreeg ik ook dat mn oring een beetje verbrand a/d kant v/d cilinder. Kwam dat doordat die pasvlakken niet goed op elkaar zaten (misschien moeren niet strak genoeg aangedraaid) of is dit een normaal verschijnsel (lijkt me niet)?

Als ie aan 1 kant verbrand betekent het dat de o-ring te dicht bij de verbranding zit. Wat dus wel zeggen dat de kop niet loodrecht boven de zuiger staat. Dit gebeurt door te grote tapeind gaten in kop en cilinder. Kop en cilinder kunnen dan teveel schuiven ten opzichte van elkaar. De moeren moeten met 11nm kruislings zijn aangedraaid. Om watvoor cilinder gaat het?

Kit is voor kneuzen en beunhazen. Op een oring hoort GEEN kit. Juist daardoor gaat ie lekken. Je kan hoogstens een beetje teflon of siliconenvet erop smeren dat ie goed in de groef blijft plakken. Lekt ie daarna nog dan mankeert er iets aan je pasvlakken.

toch helpt het bij sommige cilinders wel hoor , ik gebruik het niet als het niet hoeft ,maar sommige cilinders willen nogal eens problemen geven , en dat dicht wel af met siliconepakking.

niet alle cilinders zitten imo geweldig in elkaar.

Back