koplampen neos 4t injectie 2012 zijn gestopt

yamahaneos50cc

New Member
Titel. Mn koplampen waren ermee gestopt terwijl ik snel van groot licht naar normaal licht veranderde om een knipperlicht te krijgen. Omdat ze allebei ermee zijn gestopt neem ik aan dat de lampen nog goed zijn, maar dat er iets vanbinnen mis is. Heeft iemand hier meer informatie over?

@Sparky
 
Advertisement - register to remove this

Nee ik heb hier geen informatie over, dit kan vele oorzaken hebben.

Misschien even wat meer info geven want van jouw scooter heb ik geen elektrisch schema, zoals:

  • Wat heb je zelf al gedaan/gecontroleerd/gemeten buiten hier een draadje aangemaakt?
  • Heeft jouw scooter een aan- uitschakelaar voor de verlichting of alleen een grootlicht-/dimlicht schakelaar?
  • Brandt je verlichting als de scooter enkel op contact staat of alleen als de motor loopt?
  • Doet je achterlicht en de verlichting van de cockpit het wel en zo ja, alleen als de motor draait of al als de scooter enkel op contact staat?
  • Alle zekeringen heel?
  • Accu in orde en wordt deze ook geladen als de motor loopt?
  • Doet je remlicht. je knipperlichten, je elektrische start en claxon het?
  • Toch even de lampjes controleren.
  • Massaverbinding van beide koplampen in orde? (bij Yamaha is dit meestal de zwarte draad)
  • Grootlicht-/dimlichtschakelaar al gemeten?
Post automatically merged:

Heb toch nog het schema gevonden, zal het hieronder als bijlage in pdf formaat toevoegen.
Alles wat niet met de verlichting te maken heeft, is grijs.

Hiermee zijn gelijk een 2-tal vragen hierboven beantwoord namelijk:

  • punt 2, geen aan-/uitschakelaar alleen een grootlicht-/dimlicht schakelaar.
  • punt 3, je verlichting brandt reeds als de scooter enkel op contact staat, dus via de accu.
 

Attachments

Last edited:
Nee ik heb hier geen informatie over, dit kan vele oorzaken hebben.

Misschien even wat meer info geven want van jouw scooter heb ik geen elektrisch schema, zoals:

  • Wat heb je zelf al gedaan/gecontroleerd/gemeten buiten hier een draadje aangemaakt?
  • Heeft jouw scooter een aan- uitschakelaar voor de verlichting of alleen een grootlicht-/dimlicht schakelaar?
  • Brandt je verlichting als de scooter enkel op contact staat of alleen als de motor loopt?
  • Doet je achterlicht en de verlichting van de cockpit het wel en zo ja, alleen als de motor draait of al als de scooter enkel op contact staat?
  • Alle zekeringen heel?
  • Accu in orde en wordt deze ook geladen als de motor loopt?
  • Doet je remlicht. je knipperlichten, je elektrische start en claxon het?
  • Toch even de lampjes controleren.
  • Massaverbinding van beide koplampen in orde? (bij Yamaha is dit meestal de zwarte draad)
  • Grootlicht-/dimlichtschakelaar al gemeten?
Post automatically merged:

Heb toch nog het schema gevonden, zal het hieronder als bijlage in pdf formaat toevoegen.
Alles wat niet met de verlichting te maken heeft, is grijs.

Hiermee zijn gelijk een 2-tal vragen hierboven beantwoord namelijk:

  • punt 2, geen aan-/uitschakelaar alleen een grootlicht-/dimlicht schakelaar.
  • punt 3, je verlichting brandt reeds als de scooter enkel op contact staat, dus via de accu.
ik heb hier nog niks aan gedaan, mijn scooter heeft alleen een grootlicht/dimlicht schakelaar, het achterlicht en koplampen startten volgens mij alleen als ik de motor aan had, maar het licht van het dashboard ging al aan bij het contact, zekeringen niet gecontroleerd, de accu is volgens mij nog in orde (de brommer start nog elektrisch), remlicht, knipperlicht elektrische start en claxon werken nog, niks gecontroleerd of gemeten
 
k heb hier nog niks aan gedaan
het achterlicht en koplampen startten volgens mij alleen als ik de motor aan had
Dit zou een teken kunnen zijn dat er een zekering reeds defect was want volgens het schema van jouw scooter werkt de verlichting direct via de accu, als er een zekering defect is, brandt je verlichting niet als de scooter enkel op contact staat, maar wel als de motor draait, de spanningsregelaar neemt het dan over, dus toch maar even controleren of er een zekering defect is.

zekeringen niet gecontroleerd,
Toch maar even doen.

de accu is volgens mij nog in orde (de brommer start nog elektrisch)
Als de startmotor goed ronddraait is de accu nog in orde.

niks gecontroleerd of gemeten
Je begrijpt toch zeker wel dat zomaar een draadje aanmaken zonder zelf de handen uit de mouwen te steken het probleem niet wordt opgelost, als je er geen zin in hebt, breng hem dan naar een scooterzaak want op die manier verdoe je onze tijd!!!
 
Dit zou een teken kunnen zijn dat er een zekering reeds defect was want volgens het schema van jouw scooter werkt de verlichting direct via de accu, als er een zekering defect is, brandt je verlichting niet als de scooter enkel op contact staat, maar wel als de motor draait, de spanningsregelaar neemt het dan over, dus toch maar even controleren of er een zekering defect is.


Toch maar even doen.


Als de startmotor goed ronddraait is de accu nog in orde.


Je begrijpt toch zeker wel dat zomaar een draadje aanmaken zonder zelf de handen uit de mouwen te steken het probleem niet wordt opgelost, als je er geen zin in hebt, breng hem dan naar een scooterzaak want op die manier verdoe je onze tijd!!!
Ik wil er heus wel wat aan doen, alleen ik ga er niet aan kloten zonder dat ik weet waar het mogelijk aan zou kunnen liggen
 
Back
Top