Aprilia koplampen? wtf?

Status
Not open for further replies.

R-R5

papaya puree
Okeee ik wist niet waar ik het neer moest zetten dus dan maar hier..

Wat de *** is er mis met aprilia koplampen? 4 weken geleden, een vriend van me met een net nieuwe sr pia komt aan rijden en ik zie dat-ie nog maar 1 van de 2 lichten aan heeft. Vorige week, bij een andere vriend met een sr (mina) krijgt hetzelfde probleem. Vanmiddag, je raad het al, kijk ik naar mijn scooter in de auto voor me, en ja hoor: DOET OOK NOG MAAR 1 LAMP 't!! Toen ben ik eens na gaan denken en ja hoor, die van me neef (morini) heeft t ook!

Is dit nou gewoon toeval? of zijn die lampen gewoon brak? Btw is mijn koplamp 4 jaar ouder dan die van bv die pia etc.
Nog meer mensen met dit probleem?
 
Advertisement - register to remove this

ik zelf heb ook dit probleem en iedereen dat ik ken met een sr of het nu een ditech of een sr 2000 is ofzo heeft het probleem...
Kvind het ook wel spijtig want een merk zoals aprilia zou wel wat betere kwaliteit mogen hebben...

Dus het is geen toeval...
 
zo zijn ze gewoon gemaakt..
je kunt evt de draadjes doorlussen van de 2e koplamp naar de 1e..
dan branden ze allebij.. het is gewoon gedaan ivm groot licht oid :x
 
mss is je spanningsregelaar beetje brak, of je rijd met een redelijke setup, origineel geen probleem, met 70 cc en wat meer toeren iedere week lampen kapot..
 
Marcel said:
zo zijn ze gewoon gemaakt..
je kunt evt de draadjes doorlussen van de 2e koplamp naar de 1e..
dan branden ze allebij.. het is gewoon gedaan ivm groot licht oid :x

nee daar heeft het niks mee te maken, normaal zouden ze alle 2 moeten branden, want sr heeft maar 1 type licht, dus geen grootlicht of dimlicht ofzo...
 
toen ik mijn sr had branden ze alle 2, bij mijn maat was dit ook zo, maar de lampen/draden zijn wel erg snel kapot dus zo lijkt het ofdat er telkens maar 1lamp hoort te branden...
 
ik heb ook die lampen in mijn runner (homemade zie onderaan in de link)

en na een tijdje gaat dat stripje naar het contactje op de lamp loszitten en drukt dan de lamp niet goed meer aan op het ringetje (de min) onder de lamp

ook hebben de lampjes een hitteprobleem
de behuizing word vanbinnen dermate heet dat het lampje doorbrand

dit is eenvoudig op te lossen door aan de bovenkant 3 gaatjes van 2mm te boren
 
Ik heb hetzelfde, mijn rechter koplamp doet het niet meer, maar als ik hem van binnen aandruk dan doet die het weer wel, als ik hem dan weer loslaat gaat die weer uit.

Hetzelfde lampje is doorgebrand, hoe moet ik daar een gaatje in boren, moet ik hem dan eerst los halen?

Ik zat te denken over groot licht, want de hoeveelheid licht die hij nu geeft is mij niet genoeg, zijn er mensen met ervaring? Ik kan niks vinden op verkoopsites over grotere koplampen en schakelaars oid.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top