Beste sparkyUmbrow,
ik weet niet wat je allemaal gemeten hebt omdat ik niet precies kan zien hoe je gemeten hebt.
Doe eens als volgt.
Welke spanning meet je bij stationair en verhoogd toerental?
- maak alles terug origineel.
- start de scooter.
- zet de multimeter op het 20V bereik.
- prik met de zwarte meetpen achter in de connector van de spanningsregelaar op de contactpen van de groene draad.
- prik met de rode meetpen achter in de connector van de spanningsregelaar op de contactpen van de gele draad.
Blijkbaar lees je mijn post niet goed door want dit heb ik al 2 keren opgemerkt, post#7 en post#16.Ik heb ook ondervonden dat mijn accu niet oplaad, want ik had een nieuwe accu eropgestoken en is al volledig leeg !
Dat dacht ik al, de gele draad is ergens onderbroken of heeft een slecht contact tussen de connector van de spanningsregelaar en de spoel op je stator, zie ook weer post#7 en post#16!Beste sparky
Ik meet 1,7/1,8 volt
Beste sparkyUmbrow,
ik weet niet wat je allemaal gemeten hebt omdat ik niet precies kan zien hoe je gemeten hebt.
Doe eens als volgt.
- start de scooter.
- prik met de zwarte meetpen achter in de connector van de spanningsregelaar op de contactpen van de groene draad.
- prik met de rode meetpen achter in de connector van de spanningsregelaar op de contactpen van de gele draad.
Wat zou dit juist moeten doen dan ?Heb gister een overspanning beschermer besteld. Volgens mij staat dit los van jou hele probleem, maar piekspanning komt voor bij 4t wat dit apparaat tegen zou moeten gaan.
Dit heeft geen zin in deze.Heb gister een overspanning beschermer besteld.
Ik ben niet echt een krak in electronica, ik was aan het meten met volts, dus de zwarte op COM inpluggen en op de laagste Ohm-bereik zetten en zo meten ?0 Ohm.
Omdat jouw meter altijd een afwijking heeft zul je ongeveer 0,1 a 0,2 Ohm meten schat ik zo.
Hiervoor zet je de meter op het laagste Ohm-bereik.
Bij jouw is dit 200 kortst bij de "COM" aansluitbus op je meter.
By the way, om te kijken welke multimeter je gebruikt en welke meetbereiken deze heeft heb ik even ingezoomd op één van je foto's.
Ik zie dat je de zwarte meetdraad op de verkeerde bus van de meter hebt aangesloten, de zwarte meetdraad hoort altijd in de bus waar "COM" staat bijgeschreven.
Post automatically merged:
Dit heeft geen zin in deze.
Aa ok, thx sparky voor deze nuttige info.De gele pijl is het meetbereik wat je moet kiezen.
De blauwe pijl is waar je de zwarte meetdraad in moet steken.
De oranje pijl is waar je de rode meetdraad in moet steken.
PERSEE NIET DE 10A DC BUS BIJ DEZE METING GEBRUIKEN!!!
HIERMEE BLAAS JE, JE METER OP!!!
View attachment 60131
Beste sparkyUmbrow,
Doe eens als volgt.
- start de scooter.
Beste harrDe problemen zijn onlogisch, we belanden van regen in de drup. Ben maar weer vooraan begonnen met lezen. Uw initiele klacht was doorbrandende hoofdverlichting voorzijde, bij een langer stilstaande donorscooter. Uw vervanging qua elektra betrof sec de verlichtingsschakelaar rechterzijde/gashendel. Nu kunt u de startknop bedienen zonder contact, op een origineel contactslot.
Zou u de gashendel- schakelaar eens kunnen vervangen van een functionerende Agility en kijken wat de gevolgen zijn?
En de linkerhendel eens demonteren, controleren op solderingen en mogelijk vals contact door een losse draad of corrosie.
Groet,
Waarom zou deze de draden wisselen?Nu zie ik vele accu's voorbij komen waarbij de pluspool aan de linkerkant zit.
Zou dat de reden geweest kunnen zijn dat de vorige eigenaar de draden heeft gewisseld?