Koopadvies gevraagd.

Havik

New Member
Haai,
Ik rijd sinds een week of 8 een Sym cello van 2009 om zo per week 53€ met auto uit te sparen en geen files te krijgen waardoor ik anders snachts al mn bed uit moet. Vier x per week rijd ik dan 42 km , plus nog 1 keer per week 12 km extra om mijn moeder te bezoeken. Toen het slechte weer begon bleek de bougie aan vervanging toe, bijzonder dat hij het nog deed in de staat die ik zag en de accu vond ik meteen z’n sterkste kant omdat hij 20 minuten starten vol hield. Nu de bougie vervangen is blijkt het moeilijk te zijn om de motor goed afgesteld te krijgen waardoor ik gas moet houden bij afremmen en daarna kost het tot een km om boven de 40 te komen, hij kan tot 54.

Ik heb geen vertrouwen meer in de Sym omdat het de opleiding van mijn dochter kost als ik te laat ben om op mijn 11 mnd oude kleinzoon te komen passen. Omdat ik alleen ervaring heb met een 80s Puch hoop ik van jullie koopadvies te krijgen.
De Kymco agility 16+ E5 en de Kymco agility s (net een maand uit) vind ik uiterlijk het best bij mijn wensen passen door de maat bij mijn lengte (176) en beloofde wegligging vanwege 16 inch wielen.
Ik twijfel omdat ik verschillende keren las dat de 16+ traag op trekt en origineel niet vaak boven de 45 komt. Opvoeren is lastig omdat ik spraypay of lease met onderhoud wil. (regio Dordrecht)
Wat is jullie advies? Ander merk is ook goed , liever geen B of C merken.
 
Advertisement - register to remove this

Het vervangen van de bougie kan nooit leiden tot het slechter lopen van de scooter tenzij het de verkeerde hittegraad is en/of de nieuwe bougie reeds defect is.

Ik twijfel omdat ik verschillende keren las dat de 16+ traag op trekt en origineel niet vaak boven de 45 komt.
Alle nieuwe scooters lopen niet boven de 45 kmpu, bovendien zit je dan met het feit dat deze voldoen aan de Euro4 of 5 milieunorm waar jezelf kwa opvoeren weinig aan kunt doen als je niet over de juiste kennis en apparatuur beschikt.

Als de Sym verder nog in orde is en je bent afhankelijk van deze brommer, zou ik hem eens vertroetelen en hem een goed beurtje laten geven bij een goeie scooterzaak en hem eventueel opnieuw laten afstellen indien er iets in het verleden aan is verbouwd.
 
Ik twijfel omdat ik verschillende keren las dat de 16+ traag op trekt en origineel niet vaak boven de 45 komt.
Zoals Sparky zei, dit doen vele nieuwe scooters niet. Als je zou willen opvoeren, kun je het best iets met carburateur kopen ipv injectie.
Heeft er iets voorgespeeld voordat ie slecht ging lopen? Soms inhouden bij gasgeven, soms uitvallen etc?
 
Ik krijg de indruk dat ts een nieuwe scooter met onderhoudspakket wil leasen om pech te voorkomen.

Dan ben je gebonden aan een scooter die strikt 45 gaat. Zelf zou ik dan ook naar een Piaggio Liberty kijken.
 
Back
Top