Koelingsprobleem?

Status
Not open for further replies.

Scarrie

ScaR ?
Heuj,

Een vriend van me heeft al een tijdje een koelingsprobleem, aangezien zijn phantom, met lc blok, zo'n 100 graden wordt onder het rijden.

Setup:
Stage6 racing LC ZONDER losse binnekop
C16, etc. etc.
( Zelf LC gemaakt )

Ik weet niet precies wat de 'optimale' temp. voor een racing is, hij ook niet aangezien hij het boekje niet heeft, maar hij word iig dik 100 graden onder het rijden en zo'n 70 a 80 stationair.
Imo leek mij dit veel te hoog aangezien mijn MKpro race rond de 50 / 60 graden zit.

Wat geprobeert? :
- Waterpomp vervangen met een zeker goed werkende ( mechanisch )
- Radiateur + reservoir + slangen vervangen met een goed werkende
- Termostaat eruit gehaalt
- Squish stond op 0.55, is nu naar 0.7 veranderd
- is goed ontlucht ( aantal keren gedaan )

Nu bleef de temp. stationair rond de 45 graden hangen en werd onder het rijden zo'n 85 / 90 graden.
Alleen had hij 1 dag later weer hetzelfde ( werd weer dik 100 graden onder het rijden ).

De radiateur zit btw achter de voorkap, waar een aerox rooster in gepolied is, de lucht kan aan de achterkant niet super goed weg, zou dit hier zo erg aan kunnen liggen?

Het enigste waar ik dacht dat het misschien nog aan zou kunnen liggen is dat z'n temp. meter misschien gaar is, dus de mijne gaan we van de week nog even proberen, verder zijn alle ideeën welkom
 
Advertisement - register to remove this

als de rijwind niet goed wegkan heb je idd een probleem.

nu heb ik toevallig dezelfde scooter vorige week overgenomen maar een 'echte' LC en ikzelf heb 2 gaten gemaakt in de binnenkap per zijde.(heb 2 kleine radiatortjes voor men voeten).

die 4 gaten laten de rijwind een pak beter door en daardoor rijd hij ook een stuk koeler.
ik weet de juiste temp. niet vanwege ik een digi dashboard heb en alles in 'blokjes' word aangegeven.

ik ben er iig in geslaagd op die manier gemiddeld 2 'blokjes' minder op men scherm te toveren;)

dus dat zou ik zeker bekijken én ik zou idd jouw temp meter ook eens testen.
 
Beta ark radiateur, stage 6 temperatuurmeter.

Maar het rare vind ik gewoon dat hij nadat alles vervangen was een 'mooie' waarde aan gaf en een dag later ineens weer een vele hogere.
 
Ja eerst was dat ook zo, aangezien het maar niet wou ontluchten.
Toen hebben we mijn radiateur etc. eronder gehangen en het diverse keren ontlucht.
Goed stationair laten lopen, scooter schuin gehouden etc. etc.
Radiateur hangt hoog genoeg dus alles kan goed doorstromen.
Ik weet iig vrij zeker dat hij goed ontlucht is.
 
Ik heb ook hetzelfde probleem met me sonic

nadat ik de kvs slang vervangen had voor een goeie

omdat die warm werd bij het stationair al..

verders nooit problemen mee gehad..

goed ontlucht, open radiateur, KVS/Water maakt allemaal niet uit

slakkenhuis draait ook gwn goed op me rotor :S

Ik ga me bosch pomp eens proberen ;)
 
Of hij is ergens lek of niet goed ontlucht. Als je te weinig rijwind zou hebben zou hij nog niet zomaar 100 graden mogen worden tenzij je echt een mini radiateur zou hebben.

Ik zelf dacht ook weleens goed te ontluchten maar dit is soms nog best lastig. Probeer het geheel eens te ontluchten bij de cilinderkop en zorg dat als er water uitstroomt je resevoir niet leeg loopt.
 
Ik heb ook hetzelfde probleem met me sonic

nadat ik de kvs slang vervangen had voor een goeie

omdat die warm werd bij het stationair al..

verders nooit problemen mee gehad..

goed ontlucht, open radiateur, KVS/Water maakt allemaal niet uit

slakkenhuis draait ook gwn goed op me rotor :S

Ik ga me bosch pomp eens proberen ;)

Bij hem waren de rubbers ook nogal gaar en hij meende dat z'n slakkehuis een beetje lekte, toen maar meteen goede rubber + mijn hele waterpomp erop gegooid en nu nog steeds hetzelfde....

Ik zal vanavond met hem nog eens een keer goed gaan ontluchten en nog wat dingen nakijken.
Toch blijft het raar omdat ik zelf nooit problemen heb gehad met ontluchten en te warm worden en ik alles precies hetzelfde doe als bij mijn scooters.

Verdere suggesties zijn nog steeds welkom :)
 
Bij hem waren de rubbers ook nogal gaar en hij meende dat z'n slakkehuis een beetje lekte, toen maar meteen goede rubber + mijn hele waterpomp erop gegooid en nu nog steeds hetzelfde....

Ik zal vanavond met hem nog eens een keer goed gaan ontluchten en nog wat dingen nakijken.
Toch blijft het raar omdat ik zelf nooit problemen heb gehad met ontluchten en te warm worden en ik alles precies hetzelfde doe als bij mijn scooters.

Verdere suggesties zijn nog steeds welkom :)

Zou ook ff een losse pomp proberen ;)

(reich, mercedes bosch)
 
Ik ga vanavond iig even mijn temp. meter eraan hangen en het geheel even nogmaals ontluchten alleen nu bij de cilinderkop zoals kees al zegt.
Meteen ook even de radiateur loshalen zodat ik die goed omhoog kan houden ipv steeds de scooter proberen op te tillen.

Ik laat wel even horen hoe het gegaan is.
 
Oke het is gelukt!
Hebben het systeem nu ontlucht via de cilinderkop.

Nu wordt de scooter stationair ongeveer 35 graden en onder het rijden net geen 80 graden.

Iig zeer bedankt namens mij en diegene waar de scooter van is :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top