Scarrie
ScaR ?
Heuj,
Een vriend van me heeft al een tijdje een koelingsprobleem, aangezien zijn phantom, met lc blok, zo'n 100 graden wordt onder het rijden.
Setup:
Stage6 racing LC ZONDER losse binnekop
C16, etc. etc.
( Zelf LC gemaakt )
Ik weet niet precies wat de 'optimale' temp. voor een racing is, hij ook niet aangezien hij het boekje niet heeft, maar hij word iig dik 100 graden onder het rijden en zo'n 70 a 80 stationair.
Imo leek mij dit veel te hoog aangezien mijn MKpro race rond de 50 / 60 graden zit.
Wat geprobeert? :
- Waterpomp vervangen met een zeker goed werkende ( mechanisch )
- Radiateur + reservoir + slangen vervangen met een goed werkende
- Termostaat eruit gehaalt
- Squish stond op 0.55, is nu naar 0.7 veranderd
- is goed ontlucht ( aantal keren gedaan )
Nu bleef de temp. stationair rond de 45 graden hangen en werd onder het rijden zo'n 85 / 90 graden.
Alleen had hij 1 dag later weer hetzelfde ( werd weer dik 100 graden onder het rijden ).
De radiateur zit btw achter de voorkap, waar een aerox rooster in gepolied is, de lucht kan aan de achterkant niet super goed weg, zou dit hier zo erg aan kunnen liggen?
Het enigste waar ik dacht dat het misschien nog aan zou kunnen liggen is dat z'n temp. meter misschien gaar is, dus de mijne gaan we van de week nog even proberen, verder zijn alle ideeën welkom
Een vriend van me heeft al een tijdje een koelingsprobleem, aangezien zijn phantom, met lc blok, zo'n 100 graden wordt onder het rijden.
Setup:
Stage6 racing LC ZONDER losse binnekop
C16, etc. etc.
( Zelf LC gemaakt )
Ik weet niet precies wat de 'optimale' temp. voor een racing is, hij ook niet aangezien hij het boekje niet heeft, maar hij word iig dik 100 graden onder het rijden en zo'n 70 a 80 stationair.
Imo leek mij dit veel te hoog aangezien mijn MKpro race rond de 50 / 60 graden zit.
Wat geprobeert? :
- Waterpomp vervangen met een zeker goed werkende ( mechanisch )
- Radiateur + reservoir + slangen vervangen met een goed werkende
- Termostaat eruit gehaalt
- Squish stond op 0.55, is nu naar 0.7 veranderd
- is goed ontlucht ( aantal keren gedaan )
Nu bleef de temp. stationair rond de 45 graden hangen en werd onder het rijden zo'n 85 / 90 graden.
Alleen had hij 1 dag later weer hetzelfde ( werd weer dik 100 graden onder het rijden ).
De radiateur zit btw achter de voorkap, waar een aerox rooster in gepolied is, de lucht kan aan de achterkant niet super goed weg, zou dit hier zo erg aan kunnen liggen?
Het enigste waar ik dacht dat het misschien nog aan zou kunnen liggen is dat z'n temp. meter misschien gaar is, dus de mijne gaan we van de week nog even proberen, verder zijn alle ideeën welkom