Bijzonder koelingsprobleem Aerox

Status
Not open for further replies.

Vincent-Aerox

Scooterloos
Hoi,

Mijn Aerox koelt niet meer.

Ik heb het slakkenhuis eraf gehaald en gekeken of het pompje ronddraait als de scooter aan is. Hij draait gewoon rond.

Maar er komt dus geen straaltje in het reservoir... erg raar.

Slangen zitten niet verstopt denk ik, want als ik de tuinslang in het reservoir zet en het slakkenhuis eraf haal dan stroomt het er gewoon goed door.

Ook lekt de radiateur. Klein poosje terug is de waterpomp gereviseerd en toen deed hij het gewoon weer perfect.

Iemand die hier tips voor heeft?

Danku

Vincent
 
Advertisement - register to remove this

???? snap het niet

hoe weet je ckr dat hij niet koelt,brand alleen een temp lampje of geeft je LCD een hoge temp aan,voelt je radiateur koud aan,hoor je een sissend geluid van koelvloeistof dop,zie je koelvloeistof boven het streeje MAX,koelvloeistof slang is koud enz enz

hoe weet je dat hij niet koelt
 
Die "Hoe weet je dat" Van Ruffrider, was Positief bedoeld. Men kan je beter helpen als hij je vraagt waarom je dat denkt, anders maakt men omweg. Door te vertellen of je dit en dat al nagekeken hebt.

Terwijl hij je direct kan leiden tot oplossing als je verteld waarom je het denkt, misschien geef je een te duidelijke antwoord waardoor hij je heel goed kan helpen.
 
Hoi,
Maar er komt dus geen straaltje in het reservoir... erg raar.

Kijk als jullie even lezen jongens, dan zie je waarom hij 'denkt' of wel zeker weet dat hij niet meer koelt.
Heb helaas geen ervaring met vloeistofkoeling, dus kan je er niet mee helpen :rolleyes:
 
- Koelvin van waterpomp draait WEL
- Radiateur wordt NIET heet
- Radiateur lekt een beetje
- Niveau is gewoon tussen MIN en MAX in. Ook al zou ik over de MAX zitten dan zou hij wel een straaltje moeten spuiten.
 
Zover ik weet komt er nooit koelvloeistof terug in het reservoir dat je dit ZIET stromen of een straaltje ZIE,wel zou je kunnen zien dat het kvs niveau omhoog gaat.
Kvs retourslang gaat naar de bovenste aansluiting op je rad en niet op je reservoir dat als expansievat werkt.
 
Heb je de thermostaat er nog inzitten?
Deze gaat namelijk bij een bepaalde temp pas losstaan en laat dan pas koelwater richting je rad stromen.
Dus vul hem met koelwater en laat hem goed warm worden, dan moet vanzelf je rad ook warm worden, gebeurd dit niet verwijder dan je thermostaat en controleer of je rad dan wel warm word.
 
OOOH je bedoelde mijn opmerking bij scooter gestolen of niet???
Maar goed je wil mijn hulp niet dus zal ik niet meer in je topics komen OK
 
@ Harjo

Ik denk dat die er nog in zit.

Hoe haal je dat ding er precies uit?

Wel raar, omdat hij het eerder wel gewoon prima deed.

Kan het niks te maken hebben met het feit dat hij heel iets lekt? Of komt dat lekken misschien doordat hij niet koelt?

Maakt het trouwens wat uit of het draadje voor de tempsensor aangesloten is of niet? Want ik heb mn teller dus nog niet weer en het zou kunnen dat het draadje niet meer aan de sensor op de kop zit.

@ ruffrider

Sorry, was een misverstand van mijn kant!
 
Thermostaat eruit halen moet je je cilinder kop eraf halen en dan ligt hij er los in of hij zit vastgeschroefd met 1 of meerdere boutjes.
 
HA HA HAA hoe bedoel je
eerst in de kont kruipen van den haag 070 en nu kan je miss mijn hulp wel gebruiken en kom je met een excuus.
Ga maar bij den haag 070 op je knieen.
Zo te zien zal je wel vaker vragen gaan stellen dan is het beter dat je anderen niet de grond in gaat duwen,ze kunnen je ooit miss helpen.
Snel je reacie verwijderen zodat je niet door de mand valt,jij komt er wel jonge
Ik geef als mogelijk mijn ideeen,hulp,vragen als het volgens jou onzin of bullshit is of je heb geen intresse
DOE DAN GEEN MOEITE OM EEN REACTIE TE PLAATSEN ALS JE TOCH BETER WEET
 
Gast lul niet zo dom, hij zegt toch dat het een mis verstand was.

Een thermostaat kan ook kapot gaan natuurlijk. Deze zit aan de binnen kant van je kop met 2 kruiskop schroeven vast. Ik heb eigenlijk altijd al zonder gereden, hij word alleen wat minder snel warm.
 
HA HA HAA hoe bedoel je
eerst in de kont kruipen van den haag 070 en nu kan je miss mijn hulp wel gebruiken en kom je met een excuus.
Ga maar bij den haag 070 op je knieen.
Zo te zien zal je wel vaker vragen gaan stellen dan is het beter dat je anderen niet de grond in gaat duwen,ze kunnen je ooit miss helpen.
Snel je reacie verwijderen zodat je niet door de mand valt,jij komt er wel jonge
Ik geef als mogelijk mijn ideeen,hulp,vragen als het volgens jou onzin of bullshit is of je heb geen intresse
DOE DAN GEEN MOEITE OM EEN REACTIE TE PLAATSEN ALS JE TOCH BETER WEET

Ik kroop helemaal niet in Tinus z'n kont. En die reactie verwijderen heeft niks met door de mand vallen te maken. Heeft meer iets weg van beleefdheid. Maarja, als jij dat niet inziet....

Ik ben namelijk gewend om een wat langere tegenvraag te krijgen, dus interpreteerde ik het als een reactie op mijn reactie in het post je scooter topic.

Dus, ik dacht echt niet: 'Oh nu kan ik wel ff een antwoord van hem verwachten'. Er zijn genoeg anderen die hier hulp bieden....

Enne....quote maar even een post van mij waarin ik jou de grond in trap. Lukt je niet +ralf+


Zo...hopelijk begrijp je me nu wat beter?!

Gast lul niet zo dom, hij zegt toch dat het een mis verstand was.

Een thermostaat kan ook kapot gaan natuurlijk. Deze zit aan de binnen kant van je kop met 2 kruiskop schroeven vast. Ik heb eigenlijk altijd al zonder gereden, hij word alleen wat minder snel warm.

Oke, thanks.

De tempsensor en de thermostaat zitten niet aan mekaar vast, right?
 
Oke thanks.

Ik zal het dan binnenkort maar eens proberen.

Is het dus mogelijk dat door de overdruk of kapotte thermostaat oid de rad gaat lekken?

Want als de rad lek is wordt ik niet goed :(
 
Dat lijkt me stug. Een rad zal alleen lekken wanneer deze beschadigt, steen slag oid, er zit namelijk een overdruk ventiel in je reservoir dop (daar lekt hij ook vaak uit).
 
Ja klopt, eerder lekte hij nog wel eens/vaak uit de dop, maar nu lekt het gewoon echt onderaan de rad. Kan natuurlijk ook van bovenaf druppen, maar onder de dop was het droog en tja, misschien was het droog door de hitte zodat het weer opgedroogd is. Maarja, lijkt me allemaal erg sterk.

Trouwens, kan een slecht koelsysteem invloed hebben op het stationair lopen?(Uitvallen)

Mag hopen dat mn rad nog goed is, want heb hem te koop staan.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top