knipperlichten werken niet?

zipke70cc

Member
hallow,

ik heb een zip 2000 2t
de knipperlichten werken niet :(
als k de knipperlichten op de batterij hou wel en de dagrijverlichting werken wel
iemand idee waarom ze niet werken als k ze aansluit zoals het moet?

grtj
 
Advertisement - register to remove this

Zoals @Broos reeds opmerkte, deze Audi-effect knippers mogen geen knipperspanning krijgen maar moeten een gewone gelijkspanning krijgen.
Helaas heb ik geen elektrisch schema van de Zip 2000 maar het zit als volgt.
De heel oude 2-takt Zip's hebben een los knipperrelais, bij de iets jongere 2-takt Zip's zit de knipperfunctie in de spanningsregelaar ingebouwd.
Dus even kijken wat op jouw Zip van toepassing is.
Heb je een los knipperrelais, dat haal je er dan uit en verbindt de twee draden die op het relais zaten met elkaar.
Komt het knippersignaal uit de spanningsregelaar, neem je de blauw/zwarte draad los van de spanningsregelaar, deze losgehaalde draad verbind je dan met de geschakelde plus bij je contactslot (geschakelde plus is de witte draad van je contactslot)
 
Zoals @Broos reeds opmerkte, deze Audi-effect knippers mogen geen knipperspanning krijgen maar moeten een gewone gelijkspanning krijgen.
Helaas heb ik geen elektrisch schema van de Zip 2000 maar het zit als volgt.
De heel oude 2-takt Zip's hebben een los knipperrelais, bij de iets jongere 2-takt Zip's zit de knipperfunctie in de spanningsregelaar ingebouwd.
Dus even kijken wat op jouw Zip van toepassing is.
Heb je een los knipperrelais, dat haal je er dan uit en verbindt de twee draden die op het relais zaten met elkaar.
Komt het knippersignaal uit de spanningsregelaar, neem je de blauw/zwarte draad los van de spanningsregelaar, deze losgehaalde draad verbind je dan met de geschakelde plus bij je contactslot (geschakelde plus is de witte draad van je contactslot)
is een 2004 zip 2t model vlgsm heb k geen knipperlicht relias had ik al eens gelezen vlgsm dus komt uit mn spaningsregelaar :)
 
Back
Top