Knipperlicht frequentie

Broos

Well-Known Member
Wij hebben een Gilera Typhoon uit 1998.
2 Takt
Deze is helemaal uit elkaar geweest.
Van alles vernieuwd, hij is nu mooier dan nieuw, start en rijdt goed.
Maar, bij stationair knippert de richtingaanwijzer heel snel maar bij hogere snelheden knippert hij normaal.
Vreemd, iemand een idee waar ik kan zoeken, zodat de knipperfrequentie continu/normaal is ?
 
Advertisement - register to remove this

De knipperfrequentie van een knipper-relais is afhankelijk van 2 dingen namelijk:
  • De boordspanning.
  • De belasting.
Omdat ik ervan uit ga dat de knippers allen goed zijn aangesloten en ze het alle vier goed doen, zonder uit te vallen, kun je een variatie in de belasting schrappen, blijft alleen de boorspanning over.

Dus even de spanning meten bij stil gelegde motor, bij stationair lopende motor en bij lopende motor met wat gas erop.

Ik heb het vermoeden dat de spanning te zeer varieert.

Hoe is de conditie van de accu?
Hoe is de lichtsterkte van je koplamp, varieert deze ook heel erg op het toerental?

Komt er voldoende wisselspanning uit je stator en komt deze spanning ook goed aan bij je spanningsregelaar?
Als de inputspanning van je spanningdregelaar in orde is, is dan ook de boordspanning hoog genoeg?
 
De knipperfrequentie van een knipper-relais is afhankelijk van 2 dingen namelijk:
  • De boordspanning.
  • De belasting.
Omdat ik ervan uit ga dat de knippers allen goed zijn aangesloten en ze het alle vier goed doen, zonder uit te vallen, kun je een variatie in de belasting schrappen, blijft alleen de boorspanning over.

Dus even de spanning meten bij stil gelegde motor, bij stationair lopende motor en bij lopende motor met wat gas erop.

Ik heb het vermoeden dat de spanning te zeer varieert.

Hoe is de conditie van de accu?
Hoe is de lichtsterkte van je koplamp, varieert deze ook heel erg op het toerental?

Komt er voldoende wisselspanning uit je stator en komt deze spanning ook goed aan bij je spanningsregelaar?
Als de inputspanning van je spanningdregelaar in orde is, is dan ook de boordspanning hoog genoeg?
Bedankt voor de reactie. We gaan dat testen.
 
Back
Top