Knipper Iicht relais

Lxkekekwlk

New Member
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn adly quad atv 50. De knipperlichten doen het niet, dit ligt waarschijnlijk aan het relais dat kapot is. Het huidige relais dat er in zit is 4 polig, maar als ik op internet zoek staat er dat er dat er in de meeste gevallen een 3 polig relais in moet. Dus weet iemand wat voor relais in een adly quad atv 50 moet en waar ik die kan vinden?

Advertisement - register to remove this

@Sparky
Heb het nummer, ca1a-dc12v-a aca1211 41213, wat TS aangeleverd heeft, losgelaten op Google.
Daar kwam ik op deze uit.
Dacht oprecht dat dit juist was.
Blijkbaar niet...

Hi @gcs100 ,

mijn opmerking was geen kritiek, sorry als dit zo over kwam, was niet de bedoeling.

Ik wilde hiermee alleen zeggen dat dit relais geen clignoteur is maar een gewoon relais.
Misschien is het relais wat @Lxkekekwlk aangeeft wel niet het knipperrelais maar bijvoorbeeld een relais wat wordt gebruikt voor groot- en dimlicht, ik weet het niet en kan het ook niet nakijken omdat ik geen schema heb van deze quad.

Ik weet dat er 4-pins knipperrelais bestaan voor auto's maar weet niet wat men doet met die vierde pin.
Wellicht stuurt men hiermee een verklikker aan of het controlelampje op het dashboard of extra knippers zoals je dit wel eens ziet op de off-road auto's van rijkswaterstaat.

Echter op een scooter ben ik deze nog nooit tegengekomen maar wel de 2-pins en 3-pins.

mijn opmerking was geen kritiek, sorry als dit zo over kwam, was niet de bedoeling.
Deze opmerking heb ik ook niet als kritiek gezien/ervaren.
Lees net mijn eigen antwoord terug en daar zou je dit wel uit op kunnen maken.
Zo zie je maar dat een geschreven tekst soms anders geïnterpreteerd kan worden dan bedoeld is... ;)
Wat mij betreft is er geen probleem en is je sorry overbodig !
----------------------------------------------------------------------------------------------------
@Lxkekekwlk
Persoonlijk kan ik je hier geen antwoord op geven.
Maar wacht rustig af, er komt vast wel iemand die je kan helpen.

Oke, maar kan ik er dan gewoon een 3 pins op aansluiten?
Dit kan altijd.
Ik weet niet welke lampen er zitten in je knipperlichten maar een 3-pin's kan zowel led-lampen als gloeilampen aansturen, dit in tegenstelling tot 2-pins knipperrelais.
Controleer voor je een 3-pins knipperrelais aanschaft of dit relais ook het wattage van je lampjes aankan.
Dus even kijken welke lampjes er nu in je knippers zit, het wattage van 1 lampje x 2, dan weet je wat het relais minimaal moet kunnen schakelen aan vermogen.

Back