klote carbu probleem

sub zero

Well-Known Member
Ik rij met een 21 mm , gasnaald w7 , sproeier 100.

De afstelling is zeer goed. Hij draait vlot en trekt mooi in 1 stuk door en heeft een goede top. MAAR als ik durf volgas te geven komt er een huilend lawaai uit mijn carbu ( mwoooop).Ik dacht teveel lucht :?
Als ik net geen volgas geef snort hij zeer lekker en gaat vlot tot aan zijn top , maar ik kan dus niet volgas optrekken of dat klotelawaai komt eruit |( |( |(
Acceleratie is voor mij belangrijker dan snelheid dus :mad:

Ik heb al tientallen keren mijn carbu afgesteld maar niets lijkt te helpen. Bij een grotere sproeier verzuipt hij, andere luchtfilters deden het ook niet, ....
Ik heb hem 2 keer bij een verschillende dealer gedaan maar die hebben er niets aan kunnen veranderen.

off topic: Ik heb dit al een paar keer gepost bij het beginnersforum maar ben daar niet echt geholpen. Dus probeer ik het hier eens. im desperate 8P

Advertisement - register to remove this

Tsja, ik denk dat er weinig over te zeggen walt. Dat laaste stukje slag zorgt altijd voor de herrie. Ik denk dat ik precies begrijp wat je bedoelt...

Maar goed, vind je het echt een probleem, ga dan op een bank met mengselmeter en kijk of je "klacht" gegrond is.

luchtschroef heb ik al in alle mogelijke standen gezet.
Hoogste gasnaald, bedoel je dan een hoger nr of de cir-clip hoger zetten?
Ik had vroeger een w16 en daarmee ging hij pas echt slecht, dan draaide hij nooit goed.

Originally posted by Joor
Tsja, ik denk dat er weinig over te zeggen walt. Dat laaste stukje slag zorgt altijd voor de herrie. Ik denk dat ik precies begrijp wat je bedoelt...

Maar goed, vind je het echt een probleem, ga dan op een bank met mengselmeter en kijk of je "klacht" gegrond is.

hmm
het probleem is dat hij bij volgas niet harder optrekt dan bij net-geen-volgas. Het is bijna omgekeerd

btw bank met mengselmeter?

Bij mij begint ie ook te janken met volgas, net geen volgas deed ie het een stuk beter. Bij mij was het opgelost met een maat kleinere sproeier, misschien moet jij ook nog je gasnaald afstellen.

Dat bij volgas janken doet volgens mij elke scooter. Omdat dan die venturi helemaal openstaat en de luchtstroom het grootst is, DENK ik.

Maar is het probleem nou het lawaai op zich? Want ik lees niet dat ie dan slechter gaat lopen oid? Alleen dat dan dat geluid komt.

Nee, ik bedoelde echt het huilende gestotter bij volgas wat de topicstarter ook heeft, het stottert gewoon veel met grote tussenpozen en maakt echt VEEL geluid, beetje huilen dus. Net niet volgas is er geen probleem. Ik bedoel geen toeren janken want dat is juist wat ik probeer te bereiken. Maarja, bij mij is het nu alweer opgelost door een kleinere sproeier.

Oplossing is meestal bij 21 mm het volgende:
Gasnaald w7 ver weg gooien en een w9 aanschaffen. Die gaan varieren in hoogte en waarschijnlijk is jullie probleem dan opgelost.

Was in de meeste gevallen bij mij wel de oplossing

Originally posted by Folkert@MinaRally

Maar is het probleem nou het lawaai op zich? Want ik lees niet dat ie dan slechter gaat lopen oid? Alleen dat dan dat geluid komt.
Het probleem is niet het lawaai, maar het feit dat als ik volgas geef ik nie beter optrek dan halfgas.
En het lawaai gaat luider dan het lawaai dat uit mijn uitlaat komt.
Ik weet dat hij veel lawaai maakt volgas , maar dit is veeeel te luid.
Kan ik zon w9 gasnaalden online kopen? Want die zijn bij mij heel moeilijk te krijgen.

Back