Kloksnelheid laptop

D@ve

Retired
Hallo,

sinds 2 dagen heb ik een probleem met mijn laptop, een compaq evo N1020V
De laptop heeft een 2,4Ghz Pentium 4 processor. Nu is het ding niet meer vooruit te branden opeens. Ga ik kijken in het configuratiescherm bij systeem. Zie ik dat de processor op 268Mhz draait :S Sluit ik het systeem scherm en open ik het weer geeft ie af en toe 1,19Ghz aan :S

Iemand enig id waar dit aan ligt? Alvast bedankt, David
 
Advertisement - register to remove this

Je cpu klokt omlaag als je deze niet gebruikt op de accu te sparen.
Als je wilt is dit hoogstwaarschijnlijk uit te schakelen in t bios.

Je kan ook kijken of je bij engergie beheer iets kan vinden, daar staat waarschijnlijk iets van instellingen : laptop, zet die op altijd aan.

Het is alleen niet aan te raden omdat je accu dan sneller opgaat;)
 
Het ding staat gewoon thuis aan de netvoeding. Hij is altijd snel geweest en heeft ook altijd gewoon 2,4Ghz aangegeven.
 
Nee, apparaat draait al anderhalf jaar op dezelfde install, processor staat in BIOS op 2,4Ghz ook gewoon. Alleen Windows heeft nu vandaag al snelheden aangegeven van 268Mhz, 288Mhz, 1.19Ghz, 1.48Ghz. Als ie een hogere snelheid aangeeft wordt ie ook daadwerkelijk sneller.
 
Kijk eens bij apparaatbeheer of er drivers van dingen ontbreken of kijk op de HP site.. misschien dat het iets van een clock-regelaar mist.
 
Probleem gevonden: STOF! harddisk, processor, geheugen, en toetsenbord uitgezogen. Draait weer op 2,4Ghz en is weer lekker vlot :D. Iig bedankt voor de adviezen.
 
Anders nog nooit meegemaakt, ik weet dat ze een die-temp hebben waarbij ze zichzelf afsluiten - maar desktop P4s doen dit niet imho?

Wellicht is dit anders bij P4M oid.
 
Ja , k haal binnekort E6600 en een toepaselijk bord , dus vind het beetje onzin om nu nog een koelertje te kopen voor deez.

Zal tog moeten aangezien ik me CPU nie wil slope .. :p
 
Back
Top