Klepstelling GY6

ChineseBende

New Member
Hoihoi, even snel een vraagje.
Ik heb een BTC City Euro 4-takt met GY6 blok (chineesje). In het begin reed deze makkelijk 60/70. nu viel hij laatst uit en wou niet meer starten, gekeken op forum hoe en wat en konden de kleppen zijn. Ik begon met stellen en hij startte weer. Nu gaat ie rond de 47 max! Natuurlijk beter dan wanneer hij niet start maar mijn kleppen tikken een beetje door te losse afstelling. Mijn vraag is dus, kan dit kwaad? Of moet ik ze nog wat strakker zetten?
 
Advertisement - register to remove this

Beter is op de juiste speling instellen, maar kwaad kan het niet.
Als je de klepjes hoort kunnen ze niet verbranden, maar optimaal is het ook niet.
 
Heb je aan de nieuwe bougie de elektroden afstand gekontrolleerd? volgens de specificatie van de scooter?
Soms moet je die aanpassen en soms heeft het invloed op de snelheid.
 
Daar heb ik nog niet aan gedacht, ik heb de nieuwe bougie (CR7) er gewoon in gedaan en daar niet over nagedacht. Ik zal even rondspeuren wat het beste is voor een GY6 blok. Dankjewel voor de reacties!
 
Als de kleppen tikken is dit een teken dat de klepspeling ietsje te groot is, dit betekent ook dat de kleppen dus later open gaan en weer vroeger sluiten.

MAW, de cilindervulling niet optimaal is.

En wat gebeurt er al jezelf niet voldoende eet????

Juist ja, slappe spiertjes en dus minder kracht.....
 
Als de kleppen tikken is dit een teken dat de klepspeling ietsje te groot is, dit betekent ook dat de kleppen dus later open gaan en weer vroeger sluiten.

MAW, de cilindervulling niet optimaal is.

En wat gebeurt er al jezelf niet voldoende eet????

Juist ja, slappe spiertjes en dus minder kracht.....
Dat is inderdaad vrij logisch, als ik rijd gaat hij in het begin 40, hoe warmer hoe sneller tot max 55 (net nog gereden).
Ik zal ze morgen nog ietsjes bijstellen, het brandstof gebruik is namelijk ook extreem hoog nu. Dankjewel voor de reacties allemaal.
 
Back
Top