Kleppen open gemaakt nu heel veel olie 4t sym mio

beunpiet

New Member
Gaat om een sym mio 50 cc carburateur model
Ik maakte de onderste dop los om de kleppen te stellen. Er kwam heel veel olie uit. Ik heb het al paar keer eerder gedaan maar dit was echt heel veel. Toen ik de kleppen had gesteld. Bleef de olie komen. Ik draaide de dop er weer op scooter start slecht. Na 10 sec lopen dop weer los weer heel veel olie.
Ik denk niet dat het door de kleppen komt ofzo. Die staan ook gwn goed afgesteld. Ik denk een klepseal ofzo zou dat kunnen ?
Bedankt allemaal alvast voor je reactie!
Groetjes beunpiet :(
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk een klepseal ofzo zou dat kunnen ?
Aan je klepseals zal dat niet liggen , die zijn juist om te voorkomen , dat je olie via de inlaat klepsteel / geleider , je cilinder in zuigt , en meeneemt je uitlaat in via de uitlaat klep . Je carter ontluchting slang zit daar ook , op het kleppen deksel , wat @Sparky ook al aangaf ,zit er niet teveel olie in je carter , zodat je teveel druk opbouwt in je carter , en dat een weg zoekt met olie naar de ontluchting . En kan de olie , door de druk in het carter ook niet gemakkelijk terug stromen
 
Dan kijk de vlotter/vlotternaald werking maar eens na en of het vacuumkraantje niet blijft open staan, want met die combinatie loopt er uiteindelijk vloeibare benzine langs je zuigerveren je carter in.
 
heeft deze mio het 6 deuken blok?? moet dan haast wel. als er zo olie uitlekt is het alsof hij te vol zit. dan met benzine zoals aangegeven.

Edit: Zie nu dat de gy6 motoren die ze gebruiken ook het zelfde model kop gebruiken..
 
Back
Top