This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

kleine sproeier i.v.m richtlijnen

kalemafkees87

Well-Known Member
ik heb mijn aerox afgesteld . ik heb er een dellorto 12 mm carb op gezet.
luchtschroef 1,5 slag open.

setup :
dr 50 cc
ixyl standaard vervangings uitlaat zonder begrenzer.
standaard luchtfilter . ook nog begrensd.
malossi multivar
std koppeling met witte trekveren en witte drukveer

nu heb ik in de carb een 74 sproeier zitten en daarmee is de bougie aan de zwarte kant.
ik lees steeds in richtlijnen dat men al gauw uitkomt op een sproeier van rond de 80.
zou ik iets over het hoofd zien?

Als je bougie zwart is, dan is je mengsel te rijk. Dus ... kleinere sproeier monteren.
Heb je een 50cc 2 takt of 4 takt ?

Met een standaard luchtfilter en onbegrensde uitlaat is het zeer waarschijnlijk dat je een kleinere sproeier moet plaatsen. Probeer maar eens 70.

Als je bougie zwart is, dan is je mengsel te rijk. Dus ... kleinere sproeier monteren.
Heb je een 50cc 2 takt of 4 takt ?
2 takt gelukkig
Ik vond het zo bijzonder dat het zwart is als ik vergelijk met de richtlijnen. Vandaar even mijn vraag .
Samen brainstormen werkt vaak beter
Post automatically merged:

Met een standaard luchtfilter en onbegrensde uitlaat is het zeer waarschijnlijk dat je een kleinere sproeier moet plaatsen. Probeer maar eens 70.
Ga ik doen zodra ik hem heb . Ik dacht er zelf ook aan . Ik heb vanaf 54 tot 86 liggen maar precies die 70 niet haha. ik had het al opgeschreven dat ik die moest kopen zodra ik bij een scooter zaak zou komen
Thanks

6 is voor snor cilinders op Minarelli , ik denk dat je deze beter Direct kunt vervangen door een graad 8 voor je er weer op gaat rijden.
Met hittegraad 6 loop je het risico dat er een gaatje in de zuiger komt en dat zou erg zonde zijn.