Kleine beschadiging in kleine carter na verwijderen keerring - Piaggio 2 takt

Beste sleutelaars,

Ik ga voor de eerste keer een krukas vervangen. Dit ging tot nu toe echt wel prima alleen de keerring in het kleine carterhelft ging er niet makkelijk uit. Ik heb hem toen met een centerpunt eruit getikt alleen daarbij helaas een keer de rand geraakt. Waardoor er een beetje van de rand naar beneden is geschraapt.. het is voelbaar. Volgens mij gaat een nieuwe keerring hieronder vallen dus gaat het geen probleem opleveren. Kan iemand dit bevestigen en mij daarmee gerust stellen? :)

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Wouter

IMG_2639.jpegIMG_2637.jpeg

Last edited:
Advertisement - register to remove this

laat ik het zo zeggen: het is èrger als je dit op je krukas doet.
je keerring heeft als het goed is gewoon rondom rubber, dat dicht aan de buitenkant wel af in die opening van je carter.
als dat putje een scherp randje heeft, zou je het voorzichtig wat weg kunnen schuren om te voorkomen dat dat randje in het rubber van de keerring snijdt (dáárdoor zou ie wèl kunnen gaan lekken.

image.jpg
Nieuw probleempje. Bij de eerste poging van het lager plaatsen in het grote carterhelft zat deze er niet helemaal goed in maar wel vast dus die heb ik verwarmt en van de achterkant eruit getikt. Hierdoor is dit lager overleden. Nieuwe poging met tweede lager ging prima alleen de krukas zat er niet helemaal diep genoeg in dus ik heb het slechte lager gebruikt om hem met een holle pijp rustig aan te tikken. De krukas zit nu netjes op zijn plek alleen het slechte gare lager zit nu ook vast dus die moet eraf.. Hoe kan ik dat doen zonder een lagertrekker en niet de krukas te beschadigen??

Back