klein vraagje over tapeindes

Status
Not open for further replies.

Dennis.H

Dani Pedrosa
hallo,
ik heb hier een pia blok liggen en nu zijn er 2 tapeindes afgebroken bij het loshalen van deze. zaten extreem hard vast met een of andere superlijm, weet ik wat. maar nu zijn deze dus een halve centimeter onder de rand afgebroken. nu heb ik al wat mogelijkheden gevraagd wat ik kan doen en mij is aangeraden om voorzichtig uit te boren en er dan M8 in te tappen. heeft iemand anders daar ervaring mee??? en hoe diep moeten die uitgeboord worden???

greetz Dennis
 
Advertisement - register to remove this

M8 tappen gaat niet als het LC is want dan moet je de cilinder ook uitboren en dan passen ws de pakkingen niet meer om de tapenden heen dus lekken.
Je kan wel tappen en dan een helicoil erin draaien en gewoon weer m6 erin doen :)
 
Om een helicoil in te draaien moet je daar toch speciaal gereedschap voor hebben?
Kheb laatst met de baas van een ijzerhandel gepraat en die zei dat het ongebruikelijk was om "ff" helicoils te halen, aangezien er nog meer bij te pas komt dan je denkt.

Graag uitleg hierover ? rijk de b ?
 
Er zijn setjes te koop, helicoil is allen een merk maar er zijn setjes waar je dus die (helicoils) bij zitten en een speciale tap en een draaiertje voor die veertjes er in te krijgen.
Nou is er ook een duur systeem waar bij je een houder hebt waar je het veertje (de helicoil) in draait en dan opspanning brengt en de juiste spoed,waardoor hij gemakkelijker in het getapte gat te draaien is.
Het is gemakkelijk te gebruiken en is zo gefixt.
 
boor hem uit een stukkie en ros er een torks in of probeer linkse tap en anders die bussen erin
had ik ook gedaan twee tapeinden bussen erin en de rest uitgedraaid met een torks
op me oude blok
 
ja oke maar nu vraag ik me wel af of uitboren tot M8 mogelijk is??
want dat is m'n eerste probleem

edit:laat maar
 
Last edited:
Dhr Projectx17 said:
boor hem uit een stukkie en ros er een torks in of probeer linkse tap en anders die bussen erin
had ik ook gedaan twee tapeinden bussen erin en de rest uitgedraaid met een torks
op me oude blok


dat is inderdaad nog zo'n slecht idee nog niet. kon je die makkelijk losdraaien met die torks erin.
 
er zit ook een soort blauwe lijm tussen die tapeindes gedraaid:@
als je die heet stookt laat dan dan beter los?
 
het ken gaskit zijn of loctide maar goed met die torks ging prima


goed recht boren eerst ffies centren en dan goed recht boren en dat een juiste torks ervoor nemen

geduld is een schone zaak !
 
Rijk de B said:
M8 tappen gaat niet als het LC is want dan moet je de cilinder ook uitboren en dan passen ws de pakkingen niet meer om de tapenden heen dus lekken.
Je kan wel tappen en dan een helicoil erin draaien en gewoon weer m6 erin doen :)

je hebt dus ook gewoon tapeinden met aan een kant m8 en andere kant m6
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top