kisbee rs gebonk en geen trekkracht

Jeroen K

New Member
Hey allemaal.

brommer gekocht als eerste sleutel project.
Nu rijd de brommer heel slecht, bijna to geen trekkracht max 5/10kph. Als ik meer dan een kwart gas geeft komt er een gebonk en lawaai van af.

Later ging ik van een heuvel af en reed ie opeens 40kph zonder gebonk. (Helaas duurde dit niet lang) haha helaas niet zelf helend.

Gaat om een peugeot kisbee rs 2015 4t

heb het blok er af gehaald. duurde ff m
aar het is gelukt.... nu wou ik de carter er af halen en kwam ik olie tegen in het carter (hoort er natuurlijk niet toch?)

nu zag ik dat de v-snaar ook helemaal onder olie zit + de koppeling, ( zou dit de reden kunnen zijn dat hij niet optrekt en de v-snaar gewoon door slipt. en als ie hem eenmaal heeft dan rijd ie gewoon 40 dus denk dat dit het is.. kan dat ook?
hiernaast zag ik dat de ook dat naast het vliegwiel de startmotor gedeelte in de carter zijn veer/ringetjes niet meer rond zijn maar ovaal. zal foto bijvoegen. (vond namelijk ook een gedeelte in de carter los. (vermoed dat dit ook het gebonk veroorzaakt. start motor werkte ook niet hoorde geen geluid dus ging van een kabelbreuk uit. nog niet naar gezocht.

nu voel ik wel speling op het vliegwiel dus zal idd de lagers zijn. heb hem met een sleutel rond gedraaid en hoor geen gebonk of iets van geluid dat er niet hoort.

Hoor graag van julie
 

Attachments

  • 20230627_171838.jpg
    20230627_171838.jpg
    177.8 KB · Views: 18
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top