Kilometerteller werkt niet

Cliptiss

ScooterNewbie
ik heb een vraag, laatst had ik een scooter gekocht en de kilometerteller die deed het niet dus had ik het kabeltje vervangen nu doet die het wel maar niet juist de teller blijft rondjes draaien altans de wijzer... weten juliie hoe dit opgelost kan worden??
 
Advertisement - register to remove this

Heb je het over de kilometerteller of de snelheidsmeter, of beide en wat bedoel je met "de teller blijft rondjes draaien"?

De toevoeging "altans de wijzer"doet mij laten vermoeden dat je het over de snelheidsmeter hebt en niet de kilometerteller.
Echter dit kan ook niet want op de wijzerplaat van de snelheidsmeter is altijd een pinnetj aanwezig waar de wijzer tegenaan getrokken wordt als de scooter stil staat.
 
Heb je het over de kilometerteller of de snelheidsmeter, of beide en wat bedoel je met "de teller blijft rondjes draaien"?

De toevoeging "altans de wijzer"doet mij laten vermoeden dat je het over de snelheidsmeter hebt en niet de kilometerteller.
Echter dit kan ook niet want op de wijzerplaat van de snelheidsmeter is altijd een pinnetj aanwezig waar de wijzer tegenaan getrokken wordt als de scooter stil staat.
Ja de snelheidsmeter bedoel ik hiermee. Hij blijft als het ware van 0 naar 80 gaan en weer terug en dit gebeurd continu als die aan staat/als ik rij. Wanneer die uit staat dan is de wijzer wel op 0 km/h
Post automatically merged:

oh en mij komlamp werkt ook spontaan niet meer plus grootlicht ook niet en op dashboard geeft die ook niet aan dat die aan staat.
Post automatically merged:

Het is een piaggio zip 2000
 
Last edited:
Is dit een puur mechanische teller, dus een een wormpje bij het wiel die een kabel met vierkant uiteinde aandrijft die vervolgens naar je teller klok loopt? zo ja dan is de vraag of je ook het wormpje bij je wiel hebt vervangen of alleen de kabel.

wat betreft de electronica, heb je bij het installeren van de kabel niet per ongeluk wat electra losgetrokken?
 
Is dit een puur mechanische teller, dus een een wormpje bij het wiel die een kabel met vierkant uiteinde aandrijft die vervolgens naar je teller klok loopt? zo ja dan is de vraag of je ook het wormpje bij je wiel hebt vervangen of alleen de kabel.

wat betreft de electronica, heb je bij het installeren van de kabel niet per ongeluk wat electra losgetrokken?
Er is niks losgetrokken qua electronica en heb alleen de kabel vervangen van de teller die kabel loopt naar mijn aandrijving toe en naar mijn teller.
Dus de teller als ik begin te rijden start op 0 daarna verhoogd die zit die binnen 1 seconden op 80 en vervolgens draait die een heel rondje....
 
Back
Top