Kilometerteller kabel aerox te kort

Timo-Aerox

Well-Known Member
Ik ben net een nieuwe kilometerteller kabel gaan halen, maar ondanks dat ik de verkoopster het nog heb laten nakijken vrees ik de verkeerde kabel te hebben meegekregen.
Deze lijkt mij nogal kort.
Ik heb de kabel geplaatst en het werkt maar ik vrees dat die binnen de kortste keren zal breken als je ziet hoe hard die onderaan het wiel geplooid is.

Hebben recente aerox'en een kortere kabel dan de oude(97)?
En heeft iemand een uitleg langs waar je precies die kabel moet steken.
Want de vorige is zeer snel gebroken, waarschijnlijk omdat die ergens te hard geplooid zat.

Thx
Timo
 
Advertisement - register to remove this

melf #50 said:
denk dat ie gewoon verkeerd zit , dus via de verkeerde weg door de kappen heen..

Ja ik denk het ook dat die kabel te kort is.
Die zal ik morgen eens gaan omruilen.
Maar heeft iemand een beschrijving langs welke weg die kabel door de kappen moet?

thx
 
[5th]Tom. said:
je hebt 2 modellen. als je de verkeerde heb past ie nieteens in je dash.

En hij moet rechts langs je balhoofd af, achter t kroonstuk langs.
Vrij logisch lijkt me.

Als dat zo is, dan zou ik toch de juiste kabel moeten hebben.
Dat lijkt me raar, de vorige kabel is wel langer en heeft indentiek de zelfde aansluiting.
Oorspronkelijk had ik de kabel achter de zwarte kap(die direct achter radiator zit) gestoken, maar dan was de kabel helemaal te kort.
Zoals de kabel nu zit, is het goed denk ik. Heb aan het stuur gedraaid en kabel plooit nergens behalve aan het wiel omdat die tekort is.

Op de laatste foto zie je dat de kabel hard plooit en dit terwijl het stuur nog niet helemaal is gedraaid:
IMG_2307.JPG

IMG_2308.JPG

IMG_2309.JPG

IMG_2310.JPG
 
Aprilia_Maniak said:
dat heb ik ook gehad bij mn aerox maar je moet m gewoon goed door je kappen doen en stevig eraan trekken na een tijdje zet die zich vanzelf goed

Ik kom net van de garage, daar zeiden ze hetzelfde.
Dat die dan toch niet goed door men kappen zit ...
Ik ga mij er straks nog eens op verdiepen, het zou moeten passen dus ligt het aan mij.
 
je hebt idd 2 types oud type kabel tot 2002 met klikbevesteging bij de cockpit, en niet type 2002 en later met schoefbevesteging bij de cockpit, de lengte is exact hetzelfde. en als er op de verpakking yamaha aerox heeft gestaan moet het de goeie zijn.
ik zou zoals als gezegd maar eens kijken of je hem niet via een korte weg naar boven kan krijgen ik heb er nooit problemen mee gehad.

edit: ik zie net dat je er al naar ging kijken :p
 
Back
Top