Kilometerteller aandrijving kapot?

injectx

Member
Laatst dus de kilometerteller kabel van mijn Typhoon vervangen omdat dat wit plastic ding bij het dashboard was afgebroken.

Kabel besteld, mooi bevestigd aan beide kanten, werkt niet. Boormachine bij de kant aan het wiel op de kabel gezet, teller loopt netjes omhoog. Zit aan de dashboard kant er dus prima in.

Dus zal er iets aan de kant van het wiel, bij de aandrijving niet kloppen. Maar wat? Ik heb echt totaal geen idee. Of de aandrijving heeft het spontaan begeven?

Even een sanity check of ik niet toch iets mis doe:

PXL_20230501_201218204.jpg
Pic van montage #1

PXL_20230501_201758609.jpg
Pic van montage #2

En dan het grijze ding vastdraaien toch?
 
Advertisement - register to remove this

als je het voorwiel van de grond haalt , en draait zie je toch zo , als je in de aansluiting kijkt , of deze draait . Je kunt er ook een fitting schroevendraaier in doen en kijken of deze meedraait , kun je hem ook licht tegen houden, en voelen of er iets stuk is en hij met weerstand niet meer draait.
 
het veirkante deel van je kabel steekt in een zogenaamde wormpje, dat is een cilindervormig tandwiel die wordt aangedreven door de rotatie van je voorwiel en zo dus kabel laat draaien. Die wormpjes zijn van plastic en sluiten nogal eens, denk dat je die moet vervangen.
 
het veirkante deel van je kabel steekt in een zogenaamde wormpje, dat is een cilindervormig tandwiel die wordt aangedreven door de rotatie van je voorwiel en zo dus kabel laat draaien. Die wormpjes zijn van plastic en sluiten nogal eens, denk dat je die moet vervangen.
Kan het ook dat dit wormpje eruit gevallen is? Want ik heb nu het idee alsof ik de kabel gewoon in een leeg gat stop (wat verder nergens in vast zit of klikt of pakt).
 
Nieuwe gehaald en gemonteerd, werkt nog steeds niet. Ik ben erachter dat de nieuwe kilometerteller kabel ongeveer 5cm te lang is waardoor hij een bocht moet maken en de binnenkabel wat terug naar binnen gaat (1cm). Uiteindelijk komt ie dan niet ver genoeg erin.

Edit: blijkbaar verkeerde kabel besteld.
 
Last edited:
Back
Top