Kickstart vivacity gaat steeds kapot

Enzo1029

Member
Ik heb een vivacity maar de kickstart slijt maar steeds. Ik heb een paar keer alles opnieuw gemonteerd met nieuwe onderdelen dan doet hij het eerst goed maar na een week of minder begint er weer ineens iets te ratelen. En nu lijkt het weer alsof hij hem niet goed pakt en knarst heel erg. Heb alles goed ingevet en ik zie geen beschadegingen aan de as of het rondsel. Eerder had ik hetzelfde probleem alleen toen waren de tanden van de as naar de klote maar dat is nu niet het geval. De tandjed op de halfpoeli zijn ook nog goed
 
Advertisement - register to remove this

Hoe kickstart je ?
Een ram op dat ding en dan zoveel mogelijk achter elkaar.
Of voelen tot hij aangrijpt en dan doorduwen.
Ik voek totdat hij aangrijpt en dan kick ik hem pas echt door. Aalleen bij het punt van aan grijpen begint hij nu ineens te knarsen ik heb alles ingevet en ik zie geen beschadigingen aan de tanden
Post automatically merged:

Hoe kickstart je ?
Een ram op dat ding en dan zoveel mogelijk achter elkaar.
Of voelen tot hij aangrijpt en dan doorduwen.
Is het eventueel een mogelijkheid dat het gat waar de as van het kickstart invalt uitgelubberd is want ik geloof dat er een beetje speling zit op de as het is niet verl maar wel een beetje
 
Die dingen zijn ook niet gemaakt om continue te gebruiken maar alleen als noodoplossing als je e-start het om 1 of andre reden niet meer werkt.

Maak je gewoon je scooter in orde en repareer de elektrische start dan ben je van alle problemen af!

En by the way, je krijgt waarvoor je betaalt en bij het Chinese budget merk Mezoly is dit niet veel soeps.
 
Is het eventueel een mogelijkheid dat het gat waar de as van het kickstart invalt uitgelubberd is want ik geloof dat er een beetje speling zit op de as het is niet verl maar wel een beetje
De as van de halve maan draait in een bronzen bus in de kickstart kap , waarschijnlijk is deze versleten , en daardoor gaat alles steeds weer kapot .
Mijn advies is om eens te kijken naar een andere kickstart kap, of de bronzenbus te vervangen (als je dat zelf kan ).
 
De as van de halve maan draait in een bronzen bus in de kickstart kap , waarschijnlijk is deze versleten , en daardoor gaat alles steeds weer kapot .
Mijn advies is om eens te kijken naar een andere kickstart kap, of de bronzenbus te vervangen (als je dat zelf kan ).
Zit deze bronzen bus zelf vast in de carterkap of is dit het busje die je op de as zet? Ik zat al op marktplaats te kijken naar een nieuwe carter kap met alle onderdelen erin
 
Het beste is natuurlijk om hem erin te persen. Als je naar een autogarage zou lopen en het ff vraagt willen zij het vast ook wel ff persen.

Er in slaan zou wel kunnen maar de kans dat ie scheef gaat is wel groot. Of doe zoals ik doe en pak een grote lijmklem met een plankje ertussen en dan kun je hem er zelf ook wel in "persen"
 
Het beste is natuurlijk om hem erin te persen. Als je naar een autogarage zou lopen en het ff vraagt willen zij het vast ook wel ff persen.

Er in slaan zou wel kunnen maar de kans dat ie scheef gaat is wel groot. Of doe zoals ik doe en pak een grote lijmklem met een plankje ertussen en dan kun je hem er zelf ook wel in "persen"
Dus gewoon dat de lijmklem hem erin duwd? En hiervoor hem even warm maken dacht ik toch. En hoe krijg ik de oude eruit? Gewoon eruit tikken?
 
Geen idee hoe die bus zit.
Maar in theorie kan je hem er net zo uit duwen als dat je hem van plan bent erin te duwen.
Eruit tikken ook geen probleem.
Eventueel kun je de carterkap erom heen nog even verhitten.
Los van wat hierboven staat, natuurlijk moet je gewoon je scooter kunnen kickstarten 2 keer per dag zonder dat het stuk gaat.
Moet je 30 keer kicken voor hij start dan wordt het een ander verhaal.
1-3 kicken per startpoging, geen probleem.
Ik heb mijn hele tweetakt leven geen elektrische start gebruikt.

Wellicht is er idd een montagefout of ligt het aan de Mezoly troep.
Of wellicht is het de bus.
Testen door (stapsgewijze) vervanging of complete carterkap met inhoud 2e hands kopen.
 
Die dingen zijn ook niet gemaakt om continue te gebruiken maar alleen als noodoplossing als je e-start het om 1 of andre reden niet meer werkt.

Maak je gewoon je scooter in orde en repareer de elektrische start dan ben je van alle problemen af!

En by the way, je krijgt waarvoor je betaalt en bij het Chinese budget merk Mezoly is dit niet veel soeps.

Zou geen verschil mogen maken.

Of je versnelling bak van je auto mag je ook niet elke keer aanraken want anders kan die wel eens vast komen te staan.

Ach je sommige mensen krijgen alles kapot voor elkaar.
Post automatically merged:

Hou er rekening mee dat je straks de veer weer moet opspannen , dat is niet voor iedereen weggelegd .
Hou iig de verband doos in de buurt . ;)

Beter maandverband, heb je grotere vlak om het op te vangen.
 
Back
Top