Kevlar demper....betere sound??

Sloper

Banned
ik heb nu een yasuni Z met zo´n blauwe (voor jute opvallende) demper, en ik wil er denk ik een andere demper opzetten, want in 2 weken ben ik er 2 keer door een juut aangehouden voor die uitlaat, 1ste keer 70,- 2de keer eruitgeluld.
nou zag ik op scootparts bij Uitlaten>diversen, zo´n kevlar demper voor 120,- als ik die eropzet krijg ik dan een vettere sound??? de andere reden dat ik die erop wil is dat hij minder opvallend is, maarja als er geen betere sound uitkomt kan ik die oude demper net zo goed met hittebestendige verf behandelen...
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by hebo70:
andere demper? minder opvallend.....minder geluid bedoel je ofzo.....denk je dat die wouten het iets kunnen schelen wat voor kleur je demper heb????

Het gaat hem er denk ik om dat die blauwe vlek vannem meer in het oog springt dan een donker gekleurde demper
smile.gif
 
Originally posted by NastroAzzuro:
Het gaat hem er denk ik om dat die blauwe vlek vannem meer in het oog springt dan een donker gekleurde demper
smile.gif

pcies
smile.gif


enne ik bedoel zo´n yasuni demper die je gewoon met 2 boutjes kan vervangen...en het gaat niet echt om de sterkte van het geluid, maar om de "mooiigheid"
 
Yasuni's zijn niet extreem lawaaiig, met die langere optionele demper zal hij nog minder geluid maken... Je kunt hem niet zomaar op elke uitlaat schroeven, een RS-demper is hier geschikter voor, ook al moet je vrijwel altijd de uitlaat aanpassen...

Greetz.
 
*offtopic*

is die alu demper op een yasuni Z altijd blauw? bij scootparts staat nl. "blanke aluminium demper"... ik wil nl. misschien binnenkort een Yasuni Z gaan kopen en zo'n blauwe demper past goed bij m'n scoot (blauw-zilver), maar als het gewoon aluminium is zonder kleur, dan heb ik liever die kevlar demper...

*/offtopic*
 
De eerste Yasuni's Z die door scootparts werden geleverd, waren voorzien van een blauwe aluminium demper, op dit moment met blanke demper...

De Yasuni Z is trouwens exact gelijk aan de Bidalot S2, deze heeft nog wel de blauwe demper... Ook de Yamashi S2 heeft een blauwe demper, is ook mooi...

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
De Yasuni Z is trouwens exact gelijk aan de Bidalot S2, deze heeft nog wel de blauwe demper... Ook de Yamashi S2 heeft een blauwe demper, is ook mooi...
nah, die yamashi vind ik iets minder mooi, die demper is een beetje lichtblauw en ik vind die lasnaden daarvan minder mooi...
weet je zeker dat Bidalot S2 PRECIES hetzelfde is als de Yasuni Z? het expansievat ziet er idd hetzelfde uit, maar zijn de prestaties ook hetzelfde? geeft de bidalot S2 niet meer herrie??
 
De Bidalot S2 en de yasuni z zijn niet het zelfde ,want bij mijn dealer hing een brief van de bidalot fabrikant waar in vermeld stond dat ze niet het zelfde waren en er zat ook een grafiek bij waar je dit in kon zien.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
De eerste Yasuni's Z die door scootparts werden geleverd, waren voorzien van een blauwe aluminium demper, op dit moment met blanke demper...

De Yasuni Z is trouwens exact gelijk aan de Bidalot S2, deze heeft nog wel de blauwe demper... Ook de Yamashi S2 heeft een blauwe demper, is ook mooi...

Greetz.

Zijn de Bidalot S2 en Yamashi S1
smile.gif
 
Prestaties van bidalot en yasuni Z zijn waarschijnlijk vrijwel hetzelfde, er zijn alleen verschillende versies van die bidalot. De oude had een ander soort demping, het bochtje tussen vat en demper liep door in de demper en daar zat een kamertje en een ander buisje er weer uit. Die maakten weinig herrie maar waren niet zo snel. Nu zijn ze gewoon normaal maar hebben geen goed dempingsmateriaal. Ik heb die yasuni kevler demper, maar die is van binnen gewoon aluminium... en er zat ook van dat slechte dempmateriaal bij, maar heb er keramische wol bij besteld en dat werkt wel goed.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
De eerste Yasuni's Z die door scootparts werden geleverd, waren voorzien van een blauwe aluminium demper, op dit moment met blanke demper...

De Yasuni Z is trouwens exact gelijk aan de Bidalot S2, deze heeft nog wel de blauwe demper... Ook de Yamashi S2 heeft een blauwe demper, is ook mooi...

Greetz.
Hij wordt onderschat ,he Bart ?
 
Back
Top