This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kentekenplaat verlichting Grand Dink

Accu is slecht
De laad spanning die de stator/spanningregelaar levert is een hele nette 14.5 volt stationair of 15 volt bij volgas.
Als ik het voltage over de polen meet is hij netjes 12.6 (alles uit ook motor uit)
Als ik dan bv mijn rem inknijp valt mijn Amperage sterk terug tot in het rode gebied (accu tester) (stationair en ook gas open)
Dus dat de accu slecht / kapot is weet ik al maar hij start er nog steeds op.
Dus vervanging accu is geen overbodige luxe
Vandaar dat als ik mijn ver/breedstralers aan heb mijn voltage helemaal terug valt tot zelfs 8 volt
Op welk punt ik ook meet (draad of accupolen ) geeft hetzelfde beeld
Ik heb mijn accu al eens een boost gegeven (Acculader 75 AMP) om hem uit een diep ontladen toestand te halen. (gaf toen 7.3 volt aan alles uit)
Ook dit is natuurlijk niet echt bevorderlijk voor de accu.
Dit alles is gedaan met een Auto lader die normaal 17 AMP levert en zelf uit zoekt of het een zuur/gel of een AGM accu is
Deze kan ook een startboost geven van 100 AMP of een accu uit diep ontladen toestand halen als een intelligente lader niet meer werkt.
Alle gereedschappen die ik heb zijn eigenlijk voor een auto bedoeld daar ik auto's heb gereviseerd
Alleen AC is nieuw voor mij en ook 2-takt
 
Ik weet niet of jouw Grand Dink gebruik maakt van een DC-CDI, dus een CDI die gebruik maakt van de accuspanning als ontsteekspanning voor de bobine, anders kan het wel eens zijn dat je problemen krijgt met de ontsteking als de accuspannig zakt tot 8 Volt bij het inschakelen van de schijnwerpers.
Hieronder een schema van de Grand Dink echter weet ik niet of dit het schema is van de 2-takt, er staat weliswaar een Oil level switch op maar voor hetzelfde geld is dit een oliedruksensor want soms neemt het men niet zo nauw met de vertaling van Chinees of Taiwanees naar het Engels.
Bij de CDI zie je een Zwart/Blauwe draad (B/L) die loopt naar de geschakelde accuspanning bij het contactslot.
 
O deze is duidelijker dan de gene die ik heb
Mijn GD heeft een AC CDI zo ver ik weet.
Ik zou nl ook kunnen rijden zonder er een accu in te hebben
Alleen heb ik dan geen knipperlichten
Enorm bedankt voor dit schema hier kan ik zeker wat mee
En is het niet zo dat de GD 50 altijd 2-takt is ? Of zit ik er nu naast
De G dink is wel een 4-takt zo ver ik weet.

Er zit dus een verschil tussen Grand Dink en een G-Dink
 
Ik zou nl ook kunnen rijden zonder er een accu in te hebben
Dat kan ook met een DC-CDI, de spanningsregelaar levert dan de gelijkspanning als je hem probeert te starten en dus het vliegwiel rond draait.
Gewoon even de draadkleuren van de cdi bekijken dan weet je het zeker.

Alleen heb ik dan geen knipperlichten
Dat lijkt mij vreemd, zoals hierboven al gezegd, bij draaiend vliegwiel/motor levert de spanningsregelaar de gelijkspanning voor de boordspanning.
Heb je dit dan al eens geprobeerd en werken de knipperlichten dan niet?

En is het niet zo dat de GD 50 altijd 2-takt is ? Of zit ik er nu naast
De G dink is wel een 4-takt zo ver ik weet.
De Grand Dink is er in 2-takt en 4-takt.

Er zit dus een verschil tussen Grand Dink en een G-Dink
Geen idee, mij lijkt G-Dink gewoon een afkorting voor Grand Dink, maar zeker weet ik dit niet.
 
De nieuwe kymco G-Dink. Een 50 cc 2-takt scooter die sinds augustus 2013 in Nederland te koop is.
Bron Kymcoscooters.nl
Grand Dink 50S is alleen verkrijgbaar als 2-takt tot 2011
Hierna kreeg je de New Dink en deze was wel 4-takt
Later ook de G-Dink ook 2-takt
FamilieModelUitvoeringen
DinkDink50AC 2-takt
DinkGrand Dink50 2-takt
DinkGrand Dink S50 2-takt
DinkNew Dink50 4-takt
DinkG-dink50 2 en 4-takt

Dit bedoel ik alleen als info niet om te verbeteren
En zo zie je dat de G-Dink en de Grand Dink 2 verschillende type's zijn