Accu is slecht
De laad spanning die de stator/spanningregelaar levert is een hele nette 14.5 volt stationair of 15 volt bij volgas.
Als ik het voltage over de polen meet is hij netjes 12.6 (alles uit ook motor uit)
Als ik dan bv mijn rem inknijp valt mijn Amperage sterk terug tot in het rode gebied (accu tester) (stationair en ook gas open)
Dus dat de accu slecht / kapot is weet ik al maar hij start er nog steeds op.
Dus vervanging accu is geen overbodige luxe
Vandaar dat als ik mijn ver/breedstralers aan heb mijn voltage helemaal terug valt tot zelfs 8 volt
Op welk punt ik ook meet (draad of accupolen ) geeft hetzelfde beeld
Ik heb mijn accu al eens een boost gegeven (Acculader 75 AMP) om hem uit een diep ontladen toestand te halen. (gaf toen 7.3 volt aan alles uit)
Ook dit is natuurlijk niet echt bevorderlijk voor de accu.
Dit alles is gedaan met een Auto lader die normaal 17 AMP levert en zelf uit zoekt of het een zuur/gel of een AGM accu is
Deze kan ook een startboost geven van 100 AMP of een accu uit diep ontladen toestand halen als een intelligente lader niet meer werkt.
Alle gereedschappen die ik heb zijn eigenlijk voor een auto bedoeld daar ik auto's heb gereviseerd
Alleen AC is nieuw voor mij en ook 2-takt
De laad spanning die de stator/spanningregelaar levert is een hele nette 14.5 volt stationair of 15 volt bij volgas.
Als ik het voltage over de polen meet is hij netjes 12.6 (alles uit ook motor uit)
Als ik dan bv mijn rem inknijp valt mijn Amperage sterk terug tot in het rode gebied (accu tester) (stationair en ook gas open)
Dus dat de accu slecht / kapot is weet ik al maar hij start er nog steeds op.
Dus vervanging accu is geen overbodige luxe
Vandaar dat als ik mijn ver/breedstralers aan heb mijn voltage helemaal terug valt tot zelfs 8 volt
Op welk punt ik ook meet (draad of accupolen ) geeft hetzelfde beeld
Ik heb mijn accu al eens een boost gegeven (Acculader 75 AMP) om hem uit een diep ontladen toestand te halen. (gaf toen 7.3 volt aan alles uit)
Ook dit is natuurlijk niet echt bevorderlijk voor de accu.
Dit alles is gedaan met een Auto lader die normaal 17 AMP levert en zelf uit zoekt of het een zuur/gel of een AGM accu is
Deze kan ook een startboost geven van 100 AMP of een accu uit diep ontladen toestand halen als een intelligente lader niet meer werkt.
Alle gereedschappen die ik heb zijn eigenlijk voor een auto bedoeld daar ik auto's heb gereviseerd
Alleen AC is nieuw voor mij en ook 2-takt