Heb je hier iets aan veranderd om de Led-verlichting aan te sluiten?Alles is aangesloten op zowel AC als DC.
nope er is niets veranderdHeb je hier iets aan veranderd om de Led-verlichting aan te sluiten?
Je kentekenplaatverlichting staat gewoon parallel aan je achterlicht dus mocht er iets schelen met de spanning zou ook je achterlicht het begeven.
Verder heb je de laadspanning gemeten van de accu maar de verlichting werkt met wisselspanning van de stator.
Dit is zo bij alle gang bare scooters.Maar als je goed kijkt op een GD loopt de spanning niet direct van de stator naar de verlichting.
Ook deze gaat via de spanningsregelaar maar blijft wel AC
Dat is maar deels waar.Wel worden de schommelingen iets opgevangen door de regelaar (heb ik mij laten vertellen door een elektronicus) waardoor lampjeslanger meegaan
Dat klopt, de accu functioneert als een buffer want ook de de spanningsregelaar maakt er niet echt een mooie spanning van.De ver/breed stralers staan op mijn accu dus mijn accu fungeert als een grote condensator en dat vind hij niet leuk.
Dat het aanzetten van de verlichting niet van invloed is op je accuspanning heb ik al uitgelegd in de laatste zin van mijn post#2.zet ik alle "normale"verlichting aan (koplamp LED , achterlicht Gloei,) dan is er niets aan de hand 14.9 volt
Dat je maar 0,3 a 0,6 Volt meet over de kentekenplaatverlichting terwijl je achterlicht wel brandt vind ik erg vreemd, wat is de spanning dan op de fitting van je achterlicht?conclusie is dus
lampjes gaat niet kapot maar lichten niet op ivm te laag voltage
Dit had ik neer gezet om aan te geven dat alles gewoon normaal is.Dat het aanzetten van de verlichting niet van invloed is op je accuspanning heb ik al uitgelegd in de laatste zin van mijn post#2.
uitLijkt wel of de spanningsregelaar het niet bijhoudt.
Was op het moment van de meting alle verlichting inclusief verstralers aan of uit?
De meeste ledjes zijn niet geschikt voor 12v wisselspanning.nieuwe draad getrokken van mijn achterlicht enja ik heb weer spanning 12 volt
Maar mijn led lampjes gaan nog steeds kapot na een tijdje.
Misschien door het trillen van mijn spatbord?
Je kentekenplaatverlichting is toch t enige aan led dat jij op wisselspanning hebt draaien?Nope maar ik rij er nu al een jaar mee en alles leeft nog steeds
Behalve kenteken plaat verlichting
En ik rij veel in het donker
Mijn koplamp is ook LED en dat gaat nog steeds goedJe kentekenplaatverlichting is toch t enige aan led dat jij op wisselspanning hebt draaien?
Ben iig zeer benieuwd of ze met normale lampjes ook stuk gaan.
Wellicht een test waard.
Soms rij ik ook wel achteruitLijkt mij dat je geen voordeel heb met het uitzicht in het Donker met je Kentekenplaat verlichting .
Misschien als je in de spiegels kijken wat er achter je gebeurd .
Hoe vaak gaan deze dan stuk en is dit alleen het lampje van de kentekenplaat of ook van je achterlicht?Mijn kentekenplaat verlichting gaat iedere X stuk zowel led als gloei.
Als deze spanning op de accupolen gemeten is, kan dit betekenen dat de accu z'n beste tijd gehad heeft of slecht geladen wordt door de spanningsregelaar.Probleem is dan dat de spanning terug zakt naar 10 Volt