Kenteken overschrijven

Jesseh

Well-Known Member
Ik heb gehoord dat als ik een scooter wil laten overzetten op mijn naam ik minimaal 16 moet zijn? de 1 zegt dat wel en de ander zegt dat het weer niet hoeft? Maar ik neem aan dat ik niet de enige ben die alvast een scooter wilt voor zijn 16de, dus hoe regelt iedereen dat?

Moet de scooter verzekerd zijn voordat ie kan worden overgeschreven en in hoeverre kan die verzekering die er al op stond (neem ik aan) worden doorgezet, of moet ik zelf gewoon een verzekering afsluiten, weer op de naam van iemand anders, terwijl er tot mn 16e niet op gereden wordt? Want wil eigenlijk pas dat de verzekering ingaat vanaf mn 16e (eind oktober).

Wel wat vragen maar zit er wel weer lekker mee en hoop dat iemand antwoord kan geven..

Advertisement - register to remove this

Je moet 16 zijn voordat je hem op je naam kan hebben. Dus druk hem maar op je ouders hun naam.

Verzekering gaat niet mee dus zodra hij op je ouders hun naam staat is hij onverzekerd.

Neem aan dat je hem gaat stallen. Mischien versleutelen. Dan is het handig om hem meteen te schorsen na de overschrijving. Dan hoef je hem een jaar lang niet te verzekeren. Daarna moet je hem opnieuw schorsen. Wil je later rijden dan moet je hem op je eigen naam verzekeren en dan kun je rijden. Tijdens de schorsing natuurlijk niet gaan rijden.

Back