psycho said:Hey mensen...
Ik heb dus een klein probleempje...
Me scooter wilt niet meer starten...
Ik heb alle kabels nogmaals nagelopen, en opnieuw verbonden...(ook die nog goed verbonden waren, voor de zekerheid)...
Nou denk ik zelf dat t iets anders is.
Hij vonkt goed.
En zodra ik die Motorstart spray erin spuit start die voor 2 sec. en valt weer uit.
Me membraan is nagekeken, en was niets mee....
Nou denk ik zelf, me lagers of keerringen...
Waarom:
Zodra ik me vario eraf heb, dan kan ik me krukas een klein tikje omhoog en naar beneden geven...
Geen mm's maar net een mm ofzo....
Voor zover ik weet, mag dit dus nooit...
Maar t kan zijn dat ik t fout heb....
Hoe check k of 1 van de 2 kapot is ????
Greetzzz
firevos f-15 said:ik d8 dat jij al had gecheckt op valse lucht!!??? volges mij heb je nu een stuk of 5 topics met eiglijk dezelfde vraag....:?:? ik geloof dat in het eerste topic in het eerste antwoord al is gevraagd of jij had gekeken naar valse lucht..... als ik het mij goed herrinner zei jij dat je dat gedaan had.... Logisch dat ie dan uitvalt en niet eens wil starten jah! moeilijk probleem zeg, owowow wat zou het tog kunnen zijn... ik dnk valse lucht....:X
sorry als het btje bot overkomt maar dan moet je ook niet zeggen dat je dat gecontroleerd hebt als dat helemaal niet zo is. dan zijn er nu dus 4 topics voor nix gemaakt en hebben we lekker tijd verspilt en hersencellen doodgemaakt met het bedenken wat jouw "onoplosbare" probleem zou kunnen zijn...
ga eerst die kerringen ed maar vervangen, doet ie het dan nog niet gaan we verder
NRG subaru WRX said:volgens mij kun jij gewoon voor geen meter afstellen en weet je totaal niks van scooters... wees verstandig en breng hem naar de dealer
psycho said:-Krijgt benzine
-Compressie genoeg
-Start maar valt in 2 sec. uit
-Membraan is goed
-Vonkt goed
-Krukas, heeft speling(1mm naar boven en onder)...
Ook heb ik de vorige keer me blok niet gesplitst, maar alleen me cill. en membraan eraf gehad en alles nagelopen.
Hierna liep die even, tot gisteren....
Ik reed nog geen 500 meter, en k hoorde een vage plof(viel ook meteen uit).
Hij vonkt nog gewoon goed, dus het licht niet aan me onsteking, bobine of bougie...
melf #50 said:idd , gewoon benzine toevoer , anders zou die met die spray ook niet starten...
als de lagers stuk zijn hoor je dat wel en verneem je ook wel maar hij zal wel lopen.
als de keerring lek is(wat je duidelijk kuint zien) loopt ie wel maar niet zo best omdat de carterdruk te laag is...
als de keerring eruit ligt loopt ie helemaal niet.....
dat de krukas iets heen en weer kan gaan is normaal , dat heet koude speling
verder raadt ik je aan om de volgende dingen even te checken..
*pakkingen spruitstuk en afdichting spruitstuk/carb
*carburateur domweg helemaal met lucht doorblazen
*membraan checken
*werking van de vacuumkraan
*werking van de choke
als het niet daar aan ligt kunnen het nog maar 2 dingen zijn :
*cilinder versleten of slecht (dan start ie dus wel met die spray of met benzine in de kop maar zuigt niet genoeg aan)
*of gewoon een te kleine sproeier...
psycho said:*pakkingen spruitstuk en afdichting spruitstuk/carb
-Is gedaan, geheel andere spruitstuk erop.
*carburateur domweg helemaal met lucht doorblazen
-Gedaan
*membraan checken
-Gedaan met spruitstuk verwisselen
*werking van de vacuumkraan
-Hoe check ik dit goed ???
Als ik aan de vacuumslang zuig, loop tie wel door...
*werking van de choke
-Zit er nu niet op, maar toen die eropzat ook niets...
*cilinder versleten of slecht (dan start ie dus wel met die spray of met benzine in de kop maar zuigt niet genoeg aan)
-Cill. is krasvrij en zuiger nog goed, evenals de zuigerveren
-Ook de DR is nog perfect, en beide doen t dus niet...
*of gewoon een te kleine sproeier
-Ik heb met de DR zelfs tot 110 geprobeerd, en nog niets..
-De 50cc, met 12mm heeft alles waarmee die goed reed....
Dus de juiste sproeier en afstelling...
melf #50 said:choke moet er iig op zitten , anders loopt ie nooit...
Ik heb gewoon aan de vacuum gezogen, halve tank leeg(moest ff benzine hebben, voor een andere scoot)....melf #50 said:vacuum controleer ik met een puchmaxi olie busje , die knijp ik in en zet m op de vacuumslang , en de benzine slang laat ik in een jerrycan hangen , laat m meestal een minuut doorstromen , dan weet ik igg dat ie goed is.
psycho said:Ik heb tijden zonder choke gereden, dus t kan wel degelijk.....
Ik heb gewoon aan de vacuum gezogen, halve tank leeg(moest ff benzine hebben, voor een andere scoot)....
Dus me vacuum werkt naar mijn weten ook goed....
Nou lijkt mij, dat als me krukas iets speling heeft, dat die me keerringen ook vervomd, door t hobbelen ervan...
Of niet ?
firevos f-15 said:nogmaals!: hoe heb jij je benzinetoevoer gecheckt!!??
en die choke he....zit er niet op:?:?:? en is dat hand of auto???
psycho said:Ik heb via me vacuum gecheckt of me benzine doorloopt...
En daarna, alles weer aangesloten, en er een NIEUWE bougie ingedraaid, dus deze was droog....
Na t kicken was deze nat, dus neem aan dat hij benzine krijgt...