keerringen of lagers checken ??

Status
Not open for further replies.

psycho

Well-Known Member
Hey mensen...

Ik heb dus een klein probleempje...
Me scooter wilt niet meer starten...
Ik heb alle kabels nogmaals nagelopen, en opnieuw verbonden...(ook die nog goed verbonden waren, voor de zekerheid)...

Nou denk ik zelf dat t iets anders is.
Hij vonkt goed.
En zodra ik die Motorstart spray erin spuit start die voor 2 sec. en valt weer uit.

Me membraan is nagekeken, en was niets mee....

Nou denk ik zelf, me lagers of keerringen...

Waarom:
Zodra ik me vario eraf heb, dan kan ik me krukas een klein tikje omhoog en naar beneden geven...
Geen mm's maar net een mm ofzo....
Voor zover ik weet, mag dit dus nooit...

Maar t kan zijn dat ik t fout heb....

Hoe check k of 1 van de 2 kapot is ????

Greetzzz
 
Advertisement - register to remove this

als een keering lek of kapot is zie je dat gauw genoeg : er zou dan olie/mengsel aan de kant van het carter zitten waar het niet hoort.

lagers mogen geen horizontale of verticale speling hebben, had je onder het rijden ook al last van een gierend/fluitend geluid? zoja dan zijn je lagers wel aan vervanging toe.
 
nee dat hoort niet , dat je je as heen en weer kan bewegen.
je kan kijken of je keerring lekt zoja , kan het zijn dat hij valse lucht zuigt.

ik heb laatst ook zo een prob. maar bij mij was het me luchtfilter, zit die er nog goed op?
kan ook nog valse lucht aanzuigen tussen je spruitstuk.

veel succes :)
 
psycho said:
Hey mensen...

Ik heb dus een klein probleempje...
Me scooter wilt niet meer starten...
Ik heb alle kabels nogmaals nagelopen, en opnieuw verbonden...(ook die nog goed verbonden waren, voor de zekerheid)...

Nou denk ik zelf dat t iets anders is.
Hij vonkt goed.
En zodra ik die Motorstart spray erin spuit start die voor 2 sec. en valt weer uit.

Me membraan is nagekeken, en was niets mee....

Nou denk ik zelf, me lagers of keerringen...

Waarom:
Zodra ik me vario eraf heb, dan kan ik me krukas een klein tikje omhoog en naar beneden geven...
Geen mm's maar net een mm ofzo....
Voor zover ik weet, mag dit dus nooit...

Maar t kan zijn dat ik t fout heb....

Hoe check k of 1 van de 2 kapot is ????

Greetzzz


ik d8 dat jij al had gecheckt op valse lucht!!??? volges mij heb je nu een stuk of 5 topics met eiglijk dezelfde vraag....:?:? ik geloof dat in het eerste topic in het eerste antwoord al is gevraagd of jij had gekeken naar valse lucht..... als ik het mij goed herrinner zei jij dat je dat gedaan had.... Logisch dat ie dan uitvalt en niet eens wil starten jah! moeilijk probleem zeg, owowow wat zou het tog kunnen zijn... ik dnk valse lucht....:X

sorry als het btje bot overkomt maar dan moet je ook niet zeggen dat je dat gecontroleerd hebt als dat helemaal niet zo is. dan zijn er nu dus 4 topics voor nix gemaakt en hebben we lekker tijd verspilt en hersencellen doodgemaakt met het bedenken wat jouw "onoplosbare" probleem zou kunnen zijn...

ga eerst die kerringen ed maar vervangen, doet ie het dan nog niet gaan we verder;)
 
firevos f-15 said:
ik d8 dat jij al had gecheckt op valse lucht!!??? volges mij heb je nu een stuk of 5 topics met eiglijk dezelfde vraag....:?:? ik geloof dat in het eerste topic in het eerste antwoord al is gevraagd of jij had gekeken naar valse lucht..... als ik het mij goed herrinner zei jij dat je dat gedaan had.... Logisch dat ie dan uitvalt en niet eens wil starten jah! moeilijk probleem zeg, owowow wat zou het tog kunnen zijn... ik dnk valse lucht....:X

sorry als het btje bot overkomt maar dan moet je ook niet zeggen dat je dat gecontroleerd hebt als dat helemaal niet zo is. dan zijn er nu dus 4 topics voor nix gemaakt en hebben we lekker tijd verspilt en hersencellen doodgemaakt met het bedenken wat jouw "onoplosbare" probleem zou kunnen zijn...

ga eerst die kerringen ed maar vervangen, doet ie het dan nog niet gaan we verder;)

Het was idd allemaal gecheckt...
Maar wel erg vaag, dat die t met de 50cc nog steeds niet goed doet...

Ook reed die gisteren 500 meter en toen een vage plof, en nu kan ik me krukas ook een mm bewegen...
Dus kan toch opeens ??
 
Dude maak je bougie een droog , probeer het een paar x , haal je bougie eruit , istie nog droog zuigt ie gewoon geen vacuum , probleem zelf ookal 100X gehad
 
NRG subaru WRX said:
volgens mij kun jij gewoon voor geen meter afstellen en weet je totaal niks van scooters... wees verstandig en breng hem naar de dealer

Sorry voor jou, maar afstellen kan k wel een beetje...
En heb alle ori spullen er weer op, en hij zou t gewoon moeten doen....

Maar d8 dat t nu om me lagers en keerringen ging of nie dan ???
 
ok, als je nu alles weer std hebt, ligt het dus aan iets anders dan die 70 of die andere troep...! kan zijn dat je het erder hebt vermeld, maar dat is me dan ontgaan... Heb jij je krukas vervangen en niwe lagers ed in gezet?? heb je toen je blok wel goed ( luchtdicht ) weer op elkaar geprutst? Het moet/kan dus liggen aan 2 dingen:

1 benzine probleem.

2 luchtprobleem ( dus valse lucht )

ga eerst is kijken of je vacuum goed werkt. Geen gelul als je dat nog niet hebt gedaan van: jah maar me bougie is gewoon nat en bla bla bla, gewoon doen!!
werkt dat allemaal goed ga je kijken naar lucht, gewoon eerst even "praktisch" dus je bougie eruit halen je hand op bougiegat leggen en kijken of ie uberhaupt wel compressie maakt.

maakt ie compressie ga je kijken of je bougie GOED vonkt.
vonkt je bougie goed, maakt ie (goed voel/hoorbare) compressie, dan ga je proberen te starten. start ie niet, ga je kijken of het een benzine of ander probleem is:
doe ( bijv. met een injectiespuit ) een KLEIN beetje benzine in je cilinder ( via bougiegat ) draai je bougie er weer in en probeer het nog eens. slaat ie dan ineens wel aan en valt hij daarna weer uit is het dus een benzine probleem. zo werk je terug naar carburateur ( via membraan, membraanplaatjes! spruitstuk enz enz ) totdat je het probleem hebt gevonden waardoor hij geen/of te weinig benzine geeft.

post ( graag in dit topic ;) ) even een reactie van je bevindingen dan kunnen we verder helpen. Maar deze keer dus wel alles goed checken en niet dat we morgen krijgen: ow het is opgelost, mijn vacuum was kapot! oid terwijl we dat al 10x hadden gevraagt en jij had gezegd dat het goed was.... dus rustig en goed kijken of alles zit en werkt zoals het hoort.

keerringen vervangen van je krukas zeg maar is meer werk dan eerst kijken hoe het zit met benzine en lucht zooi, dus ga eerst nog maar is doen wat hierboven staat. Heb je at allemaal gedaan en is ht benzinetoevoer ed goed gaan we verder kijken voor keerringen enzo.

zo daar gingen weer 10min van mijn tijd, maar what the hell, wat moet je ander doen he ;)

greetz
 
-Krijgt benzine
-Compressie genoeg
-Start maar valt in 2 sec. uit
-Membraan is goed
-Vonkt goed

-Krukas, heeft speling(1mm naar boven en onder)...


Ook heb ik de vorige keer me blok niet gesplitst, maar alleen me cill. en membraan eraf gehad en alles nagelopen.
Hierna liep die even, tot gisteren....

Ik reed nog geen 500 meter, en k hoorde een vage plof(viel ook meteen uit).
Hij vonkt nog gewoon goed, dus het licht niet aan me onsteking, bobine of bougie...
 
psycho said:
-Krijgt benzine
-Compressie genoeg
-Start maar valt in 2 sec. uit
-Membraan is goed
-Vonkt goed

-Krukas, heeft speling(1mm naar boven en onder)...


Ook heb ik de vorige keer me blok niet gesplitst, maar alleen me cill. en membraan eraf gehad en alles nagelopen.
Hierna liep die even, tot gisteren....

Ik reed nog geen 500 meter, en k hoorde een vage plof(viel ook meteen uit).
Hij vonkt nog gewoon goed, dus het licht niet aan me onsteking, bobine of bougie...

Ok: vertel mij even hoe jij weet dat ie benzine krijgt...gewoon uit nieuwsgierigheid... want omdat jij ook zegt dat ie met startspray 2sec start en daarna niet meer.... lijkt echt verd8 veel op een benzinetoevoer probleem... en wat heb jij auto of handchoke..?

enne die speling is niet goed, maar hij ozu tog wel moeten rijden ( niet echt lekker natuurlijk ) met versleten lagers...
 
idd , gewoon benzine toevoer , anders zou die met die spray ook niet starten...

als de lagers stuk zijn hoor je dat wel en verneem je ook wel maar hij zal wel lopen.
als de keerring lek is(wat je duidelijk kuint zien) loopt ie wel maar niet zo best omdat de carterdruk te laag is...
als de keerring eruit ligt loopt ie helemaal niet.....

dat de krukas iets heen en weer kan gaan is normaal , dat heet koude speling

verder raadt ik je aan om de volgende dingen even te checken..

*pakkingen spruitstuk en afdichting spruitstuk/carb
*carburateur domweg helemaal met lucht doorblazen
*membraan checken
*werking van de vacuumkraan
*werking van de choke

als het niet daar aan ligt kunnen het nog maar 2 dingen zijn :

*cilinder versleten of slecht (dan start ie dus wel met die spray of met benzine in de kop maar zuigt niet genoeg aan)
*of gewoon een te kleine sproeier...
 
melf #50 said:
idd , gewoon benzine toevoer , anders zou die met die spray ook niet starten...

als de lagers stuk zijn hoor je dat wel en verneem je ook wel maar hij zal wel lopen.
als de keerring lek is(wat je duidelijk kuint zien) loopt ie wel maar niet zo best omdat de carterdruk te laag is...
als de keerring eruit ligt loopt ie helemaal niet.....

dat de krukas iets heen en weer kan gaan is normaal , dat heet koude speling

verder raadt ik je aan om de volgende dingen even te checken..

*pakkingen spruitstuk en afdichting spruitstuk/carb
*carburateur domweg helemaal met lucht doorblazen
*membraan checken
*werking van de vacuumkraan
*werking van de choke

als het niet daar aan ligt kunnen het nog maar 2 dingen zijn :

*cilinder versleten of slecht (dan start ie dus wel met die spray of met benzine in de kop maar zuigt niet genoeg aan)
*of gewoon een te kleine sproeier...


*pakkingen spruitstuk en afdichting spruitstuk/carb
-Is gedaan, geheel andere spruitstuk erop.

*carburateur domweg helemaal met lucht doorblazen
-Gedaan

*membraan checken
-Gedaan met spruitstuk verwisselen

*werking van de vacuumkraan
-Hoe check ik dit goed ???
Als ik aan de vacuumslang zuig, loop tie wel door...

*werking van de choke
-Zit er nu niet op, maar toen die eropzat ook niets...

*cilinder versleten of slecht (dan start ie dus wel met die spray of met benzine in de kop maar zuigt niet genoeg aan)
-Cill. is krasvrij en zuiger nog goed, evenals de zuigerveren
-Ook de DR is nog perfect, en beide doen t dus niet...

*of gewoon een te kleine sproeier
-Ik heb met de DR zelfs tot 110 geprobeerd, en nog niets..
-De 50cc, met 12mm heeft alles waarmee die goed reed....
Dus de juiste sproeier en afstelling...
 
choke moet er iig op zitten , anders loopt ie nooit..

vacuum controleer ik met een puchmaxi olie busje , die knijp ik in en zet m op de vacuumslang , en de benzine slang laat ik in een jerrycan hangen , laat m meestal een minuut doorstromen , dan weet ik igg dat ie goed is.
 
psycho said:
*pakkingen spruitstuk en afdichting spruitstuk/carb
-Is gedaan, geheel andere spruitstuk erop.

*carburateur domweg helemaal met lucht doorblazen
-Gedaan

*membraan checken
-Gedaan met spruitstuk verwisselen

*werking van de vacuumkraan
-Hoe check ik dit goed ???
Als ik aan de vacuumslang zuig, loop tie wel door...

*werking van de choke
-Zit er nu niet op, maar toen die eropzat ook niets...

*cilinder versleten of slecht (dan start ie dus wel met die spray of met benzine in de kop maar zuigt niet genoeg aan)
-Cill. is krasvrij en zuiger nog goed, evenals de zuigerveren
-Ook de DR is nog perfect, en beide doen t dus niet...

*of gewoon een te kleine sproeier
-Ik heb met de DR zelfs tot 110 geprobeerd, en nog niets..
-De 50cc, met 12mm heeft alles waarmee die goed reed....
Dus de juiste sproeier en afstelling...

nogmaals!: hoe heb jij je benzinetoevoer gecheckt!!??
en die choke he....zit er niet op:?:?:? en is dat hand of auto???
 
melf #50 said:
choke moet er iig op zitten , anders loopt ie nooit...

Ik heb tijden zonder choke gereden, dus t kan wel degelijk.....

melf #50 said:
vacuum controleer ik met een puchmaxi olie busje , die knijp ik in en zet m op de vacuumslang , en de benzine slang laat ik in een jerrycan hangen , laat m meestal een minuut doorstromen , dan weet ik igg dat ie goed is.
Ik heb gewoon aan de vacuum gezogen, halve tank leeg(moest ff benzine hebben, voor een andere scoot)....
Dus me vacuum werkt naar mijn weten ook goed....


Nou lijkt mij, dat als me krukas iets speling heeft, dat die me keerringen ook vervomd, door t hobbelen ervan...
Of niet ?
 
psycho said:
Ik heb tijden zonder choke gereden, dus t kan wel degelijk.....


Ik heb gewoon aan de vacuum gezogen, halve tank leeg(moest ff benzine hebben, voor een andere scoot)....
Dus me vacuum werkt naar mijn weten ook goed....


Nou lijkt mij, dat als me krukas iets speling heeft, dat die me keerringen ook vervomd, door t hobbelen ervan...
Of niet ?


NOGMAALSSSS!!!!! hoe heb jij je benzinetoevoer gecheckt?????!!!!!!????
 
firevos f-15 said:
nogmaals!: hoe heb jij je benzinetoevoer gecheckt!!??
en die choke he....zit er niet op:?:?:? en is dat hand of auto???

Ik heb via me vacuum gecheckt of me benzine doorloopt...
En daarna, alles weer aangesloten, en er een NIEUWE bougie ingedraaid, dus deze was droog....

Na t kicken was deze nat, dus neem aan dat hij benzine krijgt...
 
psycho said:
Ik heb via me vacuum gecheckt of me benzine doorloopt...
En daarna, alles weer aangesloten, en er een NIEUWE bougie ingedraaid, dus deze was droog....

Na t kicken was deze nat, dus neem aan dat hij benzine krijgt...

maar of het genoeg is....ik betwijfel het...
maybe is het valse lucht waardoor de druk in het carter wegvalt en geen niwe benzine wordt aangevoerd....
Ik vind het zo vaag dat ie wel aanslaat maar gelijk weer uitvalt.... dat moet haast wel een benzinetoevoer probleem zijn...
Maar dat jij geen choke erop zet....hoe zit dat??waarom niet dan??starten gaat een btje moeilijk zonder choke lijkt mij....?? en wat heb je nouououou...!!?? handchoke of electrisch?
 
zonder choke kan nooit goed gaan iig...

en het zal zeer slecht starten zonder choke tenzij je er een te grote sproeier inzet..

ik noem het gewoon prutsen ....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top