This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

keering vervangen

milkyway

f15 cruiser.
goedendag allemaal.
ik ben vanmiddag beetje aan het prutsen geweest met mn scooter. want hij trekt valse lucht(vonkt en heeft compressie) er komt helemaal geen benzine op de bougie zelfs als kick met volgas... nu heb ik alles nagelopen van carb,spruit,membraam(plaatjes) en keeringen.alles zag er goed uit. vanmiddag heb ik dus de ontsteking er afgehaald en 2 borg ringen verneukt.. en toen ik de pakking weg haalde zat er allemaal olie achter. volgends mij de oliepomp..
maar de oude keering die dus stuk is(geen idee hoe je dat kan zien) krijg ik er niet uit.. heb al 15 min lopen pielen met schroeven draaier... heeft iemand tips...

naja , er moet nou toch een nieuwe in , de keerring aan de ontstekingskant gaat zo goed als niet stuk...

je kunt deze keerring er bijna uit kijken zo makkelijk gaat ie los , gewoon met een schroevendraaier onder de buitenste rand.

verder had je voor die "borg"ringen (circlips genaamd) een circliptang moeten gebruiken , dan waren ze nou nog heel geweest..

goed gereedschap is het halve werk...

ik ga zo de keering dan even vervangen..
ik heb thuis geen circlip tang.. geen idee dat die dingen bestaan..
zal handig zijn bij montage nieuwe circlipjes.

ik heb dus net de keering vervangen.. ik ga morgen wel langs de brommerboer voor nieuwe circlipjes. de oude keering is behalve met mijn beunhaas actie van wrikken niet beschadigd... wel was rooie olie na de pakking.. is dit dan van mn olie pomp? die dus lekt en vervangen moet worden?

dat ligt eraan, als jij rode olie in you tank gooit dan kan het best wel eens van de oliepomp komen dat hij lekt. maar als jij er zwart/blauw of wat dan ook voor kleur olie in gooit dan komt het dus niet van je oliepompje