Als je het buisje voor de kvs slang voor gekoelde kvs (dat je carter binnenkomt) eraf haalt... kan je met een dopje 8 het fannetje van het asje van je waterpomp eraf draaien. (tegengesteld schroefdraad btw)
Dan kan je het asje incl lagertjes uit het carter trekken. Die lagertjes zullen trouwens ws goed vast zitten.
Als je het asje + lagertjes eruit hebt gehaald, kan je je keerring eruit peuteren. Dat is ff een vervelende klus, misschien kan je zelf een handig stukje gereedschap ervoor fabriceren... een klein, stevig gebogen stukje staaldraad ofzo. Wees eens creatief :+
Vanaf de buitenkant (variokant dus) nieuwe keerring erin zetten, ingevet dus wel. Nieuw asje + lagertjes erin zetten, en het fannetje weer erop schroeven. Het enige dat dus in je carter blijft zitten is het fannetje dat je kvs rondpompt. Deze hoeft in principe niet vervangen te worden, groot voordeel is dus wel dat je je carter niet hoeft te splitsen.