kart-tips

Idd bij een 180 graden bocht lijkt mij dat ook wat ongemakkelijk. En in een binnenbaan zijn er vaak veel 180 graden bochten. Maar lijkt me dat je dan ook redelijk laat in moet sturen zodat je in het midden van de bocht alweer op t gas kunt.
 
-liever iets te langzaam de bocht in en snel de bocht uit dan andersom

-stuur niet vollebak links of recht, maar doe het in 'rukjes' zodat het binnenste achterwiel zo min mogelijk blokeerd

-gooi je gewicht naar buiten ( dus als je links de bocht in gaat je gewicht naar rechts gooien) dit is ook voor het binnenste achterwiel.

- rem zoveel mogelijk op je moter ipv dat rempedaal in te stampen

-ga bij het optrekken een beetje 'jumpen' in je stoeltje zodat de moter sneller op toeren komt.

-neem de bocht van buiten naar binnen naar buiten (net als de f1)


*zeg niet dat dit bullshit is want ik ben een ervaren karter*
 
de lijn is HEEL belangrijk,
zo kort en krachtig mogelijk remmen is ook een belangrijke factor, als je bijvoorbeeld te remweg verkeerd in schat verlies je al snel meters en dus ook gemiddelde snelheid...

idd iets meeleunen maar doe niet met je hele lichaam, niet alleen je hoofd zoals sommigen doen 8P :p

en het gasloslaten is in veel bochten net zo effectief als remmen.

voor de rest hangt het van je eigen talent af hoe je presteerd:P

-Tom
 
Verstand op 0, niet denken ana dingen die kunnen gebeuren.

En GAAAAN met die banaan!!!!

((Werkte tot nu toe altijd))
 
Originally posted by Thunder-rox

- rem zoveel mogelijk op je moter ipv dat rempedaal in te stampen

*zeg niet dat dit bullshit is want ik ben een ervaren karter*

Op zich verlies je dan tijd :X dus kan beter later remmen ( wel VOOR de bochten ! ) wil je tijd winnen, op motor remmen duurt stuk langer 8P

Veder niet proberen te remmen in de bochten, en gas loslaten in bochten is géén slim idée ! Kan lijden tot een leuke 180° :)
 
niet IN de bocht natuurlijk, maar voor onscherpe bochten waarvoor je je vaart iets moet minderen kun je beter gewoon even het gas lossen dan meteen die rem in de drukken

-Tom
 
Volgens mij heb ik nu een keer gelezen dat je met de bocht mee moet leunen (bocht naar links naar links leunen zodat binnenste achterwiel ook meer druk krijgt)en dat je tegen moet leunen (bocht naar links, naar rechts leunen zodat de buitenste wielen meer druk krijgen) Mij lijkt de 2e optie het beste, maar ik heb geen ervarin, dus welke is nou beter? Of heb ik het gewoon verkeerd geintrepeteerd?
 
Originally posted by HrDmAn
Op zich verlies je dan tijd :X dus kan beter later remmen ( wel VOOR de bochten ! ) wil je tijd winnen, op motor remmen duurt stuk langer 8P

jij snapt niet wat ik bedoel....

als je een bochtje hebt van pak m beet 35 graden hebt, dan kun beter ff je gas loslaten dan eerst op je rem te trappen en dan vervolgens weer vol op het gas te gaan.


als je voor een haarspeldbocht komt is het natuurlijk WEL aan te raden om te remmen. (anders verlies je idd tijd)

Het remmen ligt ook aan je kart, bij een indoorkart zal je minder moet remmen dan bij een outdoorschakel kart die tegen de 200 kan.
 
het is juist leuk om achteraan te starten en mensen in te halen...

wat heb je er anders aan?

als je het goed doet haal je iedereen in en kan je met je warme banden te snelste tijd rijden
 
Beste is gewoon rustig rijden, per rondje steeds harder gaan, en wanneer het bijna fout gaat maar nog net niet heb je je ideale ritme & lijn gevonden..
 
Originally posted by Mini-g
Beste is gewoon rustig rijden, per rondje steeds harder gaan, en wanneer het bijna fout gaat maar nog net niet heb je je ideale ritme & lijn gevonden..

Tegen de tijd dat je dat allemaal heb gedaan is de race alweer afgelopen.. Gewoon plankgas en doen wat je denkt dat goed is.
 
Tuurlijk niet, je moet niet als een slak gaan rijden natuurlijk eerste rondje, en als je eenmaal je goeie ritme heb en op gang bent ga je genoeg mensen voorbij.. heb et vaak genoeg gedaan praat wel uit ervaring (weet nu wel de baan uit me hoofd dan maar eerste paar x)
 
foxrider.. hebben ze nou nog steeds die heuvel/viaduct?

die is echt klote zeg.. en met sommige van hun karts heb je gewoon veel minder trekkracht.. heb het daaro ook divrse keren gedaan en soms kom je die brug niet op , en met een andere kart haal je daar juist iedereen in..
 
Originally posted by Thunder-rox
Originally posted by HrDmAn
Op zich verlies je dan tijd :X dus kan beter later remmen ( wel VOOR de bochten ! ) wil je tijd winnen, op motor remmen duurt stuk langer 8P

jij snapt niet wat ik bedoel....

als je een bochtje hebt van pak m beet 35 graden hebt, dan kun beter ff je gas loslaten dan eerst op je rem te trappen en dan vervolgens weer vol op het gas te gaan.


als je voor een haarspeldbocht komt is het natuurlijk WEL aan te raden om te remmen. (anders verlies je idd tijd)

Het remmen ligt ook aan je kart, bij een indoorkart zal je minder moet remmen dan bij een outdoorschakel kart die tegen de 200 kan.

Misverstand ;)

Veder ken ik all1 de Superkarts die de 200 kunnen halen, veder geen andere schakelkart die dat haalt :X
 
schakelkarts halen echt wel de 180 a 200.

dr zijn kartwedstrijden op het circuit zolder, die karts gaan 220.

en die gixxxer kart met die 1100cc suzuki moter zal nog wel iets harder gaan....
ik las btw op r1-forum.com dat er ook binnenkort iemand met een r1 blok op een kart is....

maar back on topic

je moet gewoon tot de limit gaan, en vooral er niet over,
laat je niet opnaaien door anderen, blijf rustig
die limit ligt bij iedereen ergens anders.
zoek deze op door steeds iets harder te gaan
 
Ik ga aanstaande maandag weer karten.

Ik denk een stuk of 3 a 4 heats.

we gaan naar een baan toe in GOGH (duitsland), ik ken de baan helemaal niet.. dus het wordt een verrassings ritje voor mij:)
 
Back
Top