This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

kart-tips

Baasje!

voorheen foxrider:P
vanavond ga ik karten met een groep vrienden. Nu zou ik die graag wel ff in willen maken natuurlijk, maar ik ben op zoek naar karttips.

Het is een indoor-baan, en het zijn gas-kartjes (indoor-limmen). Kom maar op met je tips
 
um je kan vaak veel harder door de bocht dan je denkt, rem heb je soms dan ook niet nodig, nooit gas en rem regelijk, ideale lijn rijden

als je geen gas geeft heb je de meeste grip dus dan kan je vrij hard door de bocht heen!!

have fun!!
 
ach, gewoon kraaiepoten achter je neerstrooien 8P8P8P
Maar die dingen hebben echt enorm veel grip door het lage zwaartepunt. Je kan echt hard door de bochten, en in het midden van de bocht weer gas bij geven. Dan kom je lekker hard de bocht uit
 
Remmen voor de bocht of tijdens de bocht? Met karten denk je gauw ( vind ik dan) dat je heel erg snel bent, door extreem laat te remmen, maar volgens mij hou ik me zelf dan alleen maar voor de gek
 
Originally posted by Renzsz
nooit gas en rem regelijkJUIST WEL is echt veel sneller .. is alleen mega slecht voor de kart en daarom mag het niet. ideale lijn rijden

en dat geen gas @ bocht..: beter houd je een beetje gas ..
have fun!!

En zoveel mogelijk rechtopblijven zitten is ook het snelst, niet meegaan hangen naar buiten in de bochten maar eerder naar binnen dus richting binnenkant bocht ..
Als er een bocht is waar je moet remmen.. rem dan kort maar krachtig

etc etc je merkt het gauw genoeg wanneer je ergens harder kan.

Nog wat, met wedstrijd karts zie je ze vaak slippen en glijden door een bocht. maar aangezien dit soort karts niet zoveel power hebben, is slippen meestal een teken dat je te hard wil. Als je slipt zal je snel genoeg merken dat je veel snelheid verliest en de kart heeft niet genoeg vermogen om weer snel op te trekken. Dus beter probeer je de volgende ronde die bocht dan wat anders te nemen

Ciao arjan 8P
 
gewoon lekker je lijntjes rijden. En natuurlijk zo snel mogelijk door de bochten heen..

Suc6 ermee...

Greetz
 
ik heb het wel een paar keer eerder gedaan, en dat gaat ook wel goed. Maar vooral met S-bochten en chikanen (of weet ik het hoe je het schrijft) hoor ik erg veel gepiep. Hoe vermijd ik dit, want net wat jullie zeggen, dat is een teken dat ik te snel wil.
 
ik zou een kussentje meenemen...
k had allemaal blauweplekken op mn rug door het shaken in die uberharde rotstoeltjes...
 
ik kart ook regelmatig .......

ik weet niet of je de baan daar goed kent ..

maar je moet zeg maar steeds de grens steeds een stukkie verder proberen te leggen ... als je meerdere heats gaat rijden kan je deze vergelijken met elkaar. En kijken met welke techniek je sneller ben. en niet te scherp sture ....360 gevolg
 
Originally posted by RonnyBravo
ik zou een kussentje meenemen...
k had allemaal blauweplekken op mn rug door het shaken in die uberharde rotstoeltjes...



meestal hebben ze bij elk kart centrum kussentjes hiervoor...veel mensen hebben hier last van namelijk O-)
 
als je gaat remmen bij elke bocht werken op het laatst je remmen niet meer is mijn ervaring.
dus gewoon gas houden overal
bochten ook !
 
probeer zo vroeg mogelijk weer op het gas te gaan na het remmen .... beetje wat fuck master al zeg
 
wees ook niet bang om mekaar te raken want dat gebeurt toch wel
dus als er iemand de kant in vliegt gewoon door rijden