Kappenset turbho ST50 2T

gears2525

New Member
He, ik ben op zoek naar kappensets voor mijn turbho ST50 2T ik kan helaas geen originele kappensets ervoor vinden maar dacht dat omdat deze scooter ook al een replica minirelli blok heeft en het ongeveer dezelfde vorm heeft als een aerox dat ik gewoon een aerox kappenset zou kunnen nemen.

Zou dit kunnen denken jullie? Of gaat dit voor geen ene meter passen.

Fototje van de scooter onderaan.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2025-01-15 195723.png
    Schermafbeelding 2025-01-15 195723.png
    468.2 KB · Views: 8
Advertisement - register to remove this

Ik vind hem meer op een Sr nieuw model lijken ,
Aerox kappen gaan zeker niet passen .

Wel een leuke scooter om een origineel Minarelli hori motorblok onder te bouwen ,
wat bijna plug and play gaat op wat afstandringen bij de motorophanging en misschien 2 draden die over blijven afplakken.
 
Waarom zou je? Die Chinese mina blokken zijn niet zo slecht voor zo ver ik weet. En de meeste onderdelen passen ook gewoon.

Maar nee, andere kappenset (of de kappenset van de echte fabrikant) gaat niet zomaar werken. De ophangpunten zullen anders zijn, en zonder heel veel handigheid (met oa een lasapparaat) ga je dat ook niet aan kunnen passen.

In mijn ogen is het inderdaad ook een kopie van een later model Aprilia SR.
 
Het mooie van dit model scooters , net als sommige Keeways zoals de Matrix ,
is dat ze standaard al redelijk licht zijn tussen de 80 en 90 kilo droog.
Zonder onderbokstandaard en olietank gaat er ook ongeveer 2 a 3 kilo af en dan blijft er een redelijk lichte scooter over.
Met een leuke setup zoals een laagtoerige of middeltoerige setup op een minarelli blok word het wel een snel en vlot apparaat.

De imitatie blokjes die er standaard op zitten zijn ook wel leuk en trekken goed op,
maar dat komt door de relatieve korte vertanding in die blokken wat de topsnelheid niet ten goede doet.
Naar mijn weten gaan ze tot de 70 km per uur voor dat die vertanding uit loopt.
 
Ja ik moet zeggen dat ik er ook wel eens met een schuin oog naar zit te kijken. Je ziet ze soms ook heel goedkoop te koop, paar honderd euro voor een best net ding.

Maar ja, alles wat om die motor heen zit is ook chinees, en daar ben ik meestal juist weer niet zo van onder de indruk. (remmen, banden, vering, etc)

Aha, oke, wat dat betreft heb ik er weer niet zo veel ervaring mee, maar ik weet dat ze niet echt onbetrouwbaar zijn. Vertanding is in principe ook makkelijk op te lossen natuurlijk.
 
Ja ik moet zeggen dat ik er ook wel eens met een schuin oog naar zit te kijken. Je ziet ze soms ook heel goedkoop te koop, paar honderd euro voor een best net ding.

Maar ja, alles wat om die motor heen zit is ook chinees, en daar ben ik meestal juist weer niet zo van onder de indruk. (remmen, banden, vering, etc)

Aha, oke, wat dat betreft heb ik er weer niet zo veel ervaring mee, maar ik weet dat ze niet echt onbetrouwbaar zijn. Vertanding is in principe ook makkelijk op te lossen natuurlijk.
inderdaad wat er om heen zit is ook chinees van lage kwaliteit,
kappen van slecht materiaal ( wel erg licht als voordeel ), de bedrading , idd de remmen zoals de voorrem wat niet zo goed remt als een Brembo,
kort samen gevat het is niet voor niks zo goedkoop.
Echt scooters om goed na te lopen en eventueel onderdelen te vervangen voor die wel kwalitatief zijn.

Maar voor het geld dat ze nu te koop staan is het wel waard voor het geld,
ik zie dit soort scooters als mooie frames met kapwerk om een origineel minarelli blok onder te hangen,
daar zijn deze scooters wel een goede basis voor .
 
Back
Top