Kappen beginnen spuiten maar is fout afgelopen of toch niet?

Sylitical

New Member
Hallo,

Ik heb al mijn kappen nat geschuurd met 380 en met 600.
Na de primer en 2 lagen van motip spuitverf zie je nog steeds deze krassen van het schuren.
Heb ik hier wat misdaan/ hoe kan ik dit oplossen of komt dit wel goed als ik mijn andere lagen ga doen?
 

Attachments

  • IMG_20200821_204835.jpg
    IMG_20200821_204835.jpg
    237.7 KB · Views: 28
  • IMG_20200821_204829.jpg
    IMG_20200821_204829.jpg
    136.1 KB · Views: 28
Advertisement - register to remove this

Ik denk persoonlijk dat dit niet goed meer komt.
De krassen zijn te diep en kan bijna niet geloven dat dit komt door met 600 te schuren.
Misschien even de zaak bellen waar je de lak gekocht hebt om te informeren of je niet eerst een primer had moeten gebruiken.
 
Te grof geschuurd, valt nog te redden maar gaat je een hoop werk kosten.

Schuur dit weer op met korrel 600.
Van motip heb je spuitplamuur of filler. Deze hebben een hoge vulkracht voor krassen en oneffenheden.
De sputplamuur opschuren met 800 en daarna 1000.
De sputplamuur werkt ook als primer maar ik spuit zelf altijd nog een dun laagje primer. De primer opschuren met 1000 en dan je aflaklaag spuiten.

Altijd schuren met waterpoof schuurpapier.
Tip: schuur maar één richting op, zie dat je nu kringen/cirkels hebt dus alle kanten op geschuurd. Zelf schuur ik altijd in de lengte van de kappen.
 
Ben je begonnen met 380? Of heb je eerst grovere schuurpapier gebruikt?
Ik ben begonnen met 380 ja en tussen de plastic primer door met 600 geschuurd
Post automatically merged:

Te grof geschuurd, valt nog te redden maar gaat je een hoop werk kosten.

Schuur dit weer op met korrel 600.
Van motip heb je spuitplamuur of filler. Deze hebben een hoge vulkracht voor krassen en oneffenheden.
De sputplamuur opschuren met 800 en daarna 1000.
De sputplamuur werkt ook als primer maar ik spuit zelf altijd nog een dun laagje primer. De primer opschuren met 1000 en dan je aflaklaag spuiten.

Altijd schuren met waterpoof schuurpapier.
Tip: schuur maar één richting op, zie dat je nu kringen/cirkels hebt dus alle kanten op geschuurd. Zelf schuur ik altijd in de lengte van de kappen.
Danku, Ik ga dit proberen en hopen dat het gaat werken. bedankt voor de tip :) btw dit zijn wel pastieke kappen blijft dat hetzelfde?
 
Last edited:
Back
Top