This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kan oom agent je certificaat innemen?

Stephan.

Senior User
een vriend werd laatst op zijn puch aangehouden en hij reed 82, ze zeide dat als hij 3 km harder ging dat ze zijn certificaat in zouden nemen. kan dit wel?

Zou kunnen om hem te dwingen mee te rijden naar de rollerbank, waarschijnlijk is het gewoon een dreigement..

Ze zeiden daarna, we halen nu je onderdeler eraf ( cil en carb ) of hij gaat naar utrecht, maar dat innemen van zijn certificaat was geen geintje

jah moge ze gewoon doen als je meer als 50 km te hard rijdt net als met aotowijbewijs dus

centificaat is tog ook "eigendom van de staat"of alleen paspoort ed.??? hij deed mijne in zn handschoen zodat ik niet weg kon rijden en meeging naar roller

Originally posted by Patrios
jah moge ze gewoon doen als je meer als 50 km te hard rijdt net als met aotowijbewijs dus

of als je gezopen hebt en dan nog met je scoot gaat tuffen. Ben je je certificaat kwijt en 2 jaar rijontzegging

Ze pakken em van je af en vragen je mee te gaan naar de rollerbank @ bureau
Zo kan je niet wegrijde(ja kan wel maar ben je je certificaat kwijt)
En dan komen ze alsnog langs je huis

ik weet niet maar als je zegt tegen oome agent (alstublieft hier me certificaat en ik ga lopent naar huis doeg)

rijden mag niet maar lopen dan toch wel

zeg je later gewoon tegen zo een postkantoor w*jf ik ben me certificaat kwijt ,mag ik een nieuwe

Altijd zeggen dat je niks bij je heb als je aangehouden word

En volgens mij mogen ze het alleen tijdelijk in beslag nemen.

r0bert said:
Altijd zeggen dat je niks bij je heb als je aangehouden word

En volgens mij mogen ze het alleen tijdelijk in beslag nemen.

zo jongenman geen certificaat bij je dat word dan een mooie boete enz...

maar ja volgens mij mogen ze hem helemaal niet in beslag nemen ,maar is je gewoon te lokken naar dat mooie rollenbankie van ze

Te hard rijden binnen de bebouwde kom:
t/m 10 km/u - € 28,-
11 t/m 15 km/u - € 40,-
16 t/m 20 km/u - € 63,-
21 t/m 25 km/u - € 92,-
26 t/m 30 km/u - € 115,-
31 t/m 35 km/u - € 187,-
36 t/m 40 km/u - € 216,-
41 t/m 45 km/u - € 245,-
46 t/m 50 km/u - € 273,-
51 t/m 55 km/u - € 327,- + rijbewijs ingevorderd
56 t/m 60 km/u - € 382,- + rijbewijs ingevorderd
61 t/m 65 km/u - € 418,- + rijbewijs ingevorderd
66 t/m 69 km/u - € 468,- + rijbewijs ingevorderd
meer dan 69 km/u - Dagvaarding (scooter en rijbewijs in beslag)

of dit klopt nie zou natuurlijk ook kunnen

ja alleen sommige agenten willen de regels nog wel eens door elkaar halen. en er zijn ook veel afwijkende regels hier in nederland het ook zo fijne overal regels voor land