Kan je een minarelli blok vervangen voor een anders minarelli blok ?

beste,
Ik heb een Yamaha jog r staan waarvan het blok er niet goed aan toe is de krukas is kapot en de cilinder heeft het ook bijna vergeven. Ik zat te denken om een nieuw blok te halen omdat ik geen zin heb om het huidige blok te maken. Nu mijn vraag past een ander minarelli horizontaal blok zo onder mijn scooter? Mijn huidige blok is ook een minarelli horizontaal blok hoe zit dat met aansluitingen zoals een Yamaha jog r blok en dan een bèta ark blok eronder zetten ?
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Dat is plug and play als er dezelfde ontsteking in zit.
Zo niet kan je je oude ontsteking en vliegwiel over zetten dan passen alle kabels ook plug and play.
De Beta ark heeft de Ducati ontsteking en cdi-bobine in 1 , dan blijven er waarschijnlijk 2 kabels van de kabelboom over die je af kan plakken.
Het makkelijkste is de oude ontsteking over zetten.
 
Last edited:
Het mooiste is om een nieuwe krukas en cilinder te plaatsen op je huidige blok.
Een ander blok is ook 20 jaar oud.
De mijne helaas ook elke maand sta ik stil
Post automatically merged:

Dat is plug and play als er dezelfde ontsteking in zit.
Zo niet kan je je oude ontsteking en vliegwiel over zetten dan passen alle kabels ook plug and play.
De Beta ark heeft de Ducati ontsteking en cdi-bobine in 1 , dan blijven er waarschijnlijk 2 kabels van de kabelboom over die je af kan plakken.
Het makkelijkste is de oude ontsteking over zetten.
Als ik bijvoorbeeld een beta ark blok eronder zou zetten zou dat passen zonder aanpassingen ?
 
Dat is het mooie van Minarelli carters dat decennias lang mee kan gaan.
Als je af en toe een nieuwe krukas monteert en de rest van de onderdelen tijdig vervangt dat het best wel lang mee kan gaan.
En als je het zelf onderhoud dan weet je ook precies hoe het in elkaar zit en gemonteerd is ,
wat natuurlijk een stuk betrouwbaarder voelt tijdens het rijden.
Als ik een 2dehands blok zou kopen dan zou ik het sowiezo goed bekijken door alle onderdelen te demonteren en inspecteren,
dat ik wel weet hoe de staat van het blok zelf is en hoogst waarschijnlijk dingen zal verbeteren die misschien niet correct waren gemonteerd of verkeerd afgestelt.
Dus met een 2dehands blok heb je nog in ieder geval wat werk te doen als je het goed wilt doen.
 
Last edited:
Back
Top